ST ANTON! rese och boendepolare :)

saraochelin

Ny medlem
HEJ!

vi är 2 tjejer som tänkte dra ner till st anton och försöka hitta nåt jobb och åka skidor järnet och leva livet :D nu har vi en liten fråga :)

HUR KOMMER VI SMIDIGAST OCH BILLIGAST NER? :D

KAN MAN KOMMA I MITTEN AV DECEMBER ELLER ÄR DET KÖRT MED JOBB DÅ?

tacksamma för svar :P

komma ner billigt o smidigt, då kan jag tipsa om flyg till zurich och därefter tåg till st.anton.
flyget 2h 45min
tåg 2-3h

Folk åker tom. ned i Januari o skaffar jobb. De flesta åker ner i skiftet November/December medans vissa drar i början av November.

Vi är fyra killar från stockholm som åker ner den 21 november.

Vi flyger till Zürich och tar tåget därifrån till St.Anton. Flyget gick på ca. 800 sen tillkommer ju kostnader för specialbagage (skidfodral) som ligger på 450 kr. om man kan kålla sig under 2.1 m och 30 kg. Som man för övrigt ska ansöka om att få ta med sig om man flyger med sas. Det gör det genom det flygbolag du bokar hos. Tåget går att lös när ni kommer till Zürich (köpa biljett på flygplatsen) kostar ett par hundra sist jag kollade och de lär ju inte blivit dyrare.

När det gäller jobb har jag mindre koll. Ska ju själv göra min första säsong nu men om man kikar runt lite här på forumet kan man hitta en hel del matnyttigt om just detta. Det valigaste är nog att man åker ner i slutet på november/början på december med tanke på att det är då säsongen drar igång.

Du kan läsa mycket om detta i Dejvy´s tråd https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=55780
Han har skrivit mycket bra saker om just St.Anton som hjälp mig en hel del.

Hur har ni tänkt att göra med boendet, ska vi boka hemmifrån eller tar ni det på plats? Vi har just fixat vårt boende :)
Bara höra av er om det är något ni undrar över.

Over and out!

Senast ändrad:
Billigt flyg med AirBerlin, från gøteborg till zurich och sedan tåg till anton.
Skaffa boende førsta veckan/veckorna och sedan så løser sig allting dær nere :)

See you on the flip side!

Jag och en polare tänkte boka ett boende för 2 veckor här hemifrån sen leta jobb och boende där nere. Vi bor i/runt malmö och tänkte köra ner med bil typ 1 dec.

Tillbaka
Topp