St. Anton - säsonga 10/11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

AnnaWallin

Ny medlem
Tja! Tänkte höra om det finns killar och tjejer som är intresserade av att säsonga 10/11 i st. anton. Just nu är det mest prat men kommer garanterat att hända.

Som jag förstått ska man ha ca 30 000 - 35 000 kr med sig, själv hade jag inte tänkt att skaffa jobb utan lever livet och åker skidor helt enkelt. Skulle det krisa sig med cash får man väl söka jobb på plats men först och främst, bara ha
skoj.

Hade varit kul om man drog ihop ett gäng på 5 - 10 pers, spelar inte så stor roll. Kul att träffa nytt folk.

Hör av er! :)

hej:) vi är tre tjejer som också tänkte ta en säsong 10/11, håller på och snackar om var. funderar mest på st anton, val d'isere eller val thorens.. har du varit i st anton? hade varit gött att få höra lite om stället eftersom ingen av oss har varit där.

ha de fint så länge!!

jaaa okej va roligt. nej, har ju inte det, men det hade varit kul att dra ihop ett gäng liksom. hört iaf att det är sjukligt bra puder där nere och bra afterski m.m.

största problemet just nu är väl mest boende då men annars är ja super taggad, verkligen :)

själv då? hur hade ni tänkt er?

Ha de fint =)

jaa eller hur. typ hitta ngn lägenhet på kanske 7-8 platser eller så och dra ihop ett gött gäng. problemet för oss är väl att vi som sagt inte bestämt plats än, jag är nog mer för frankrike. var i serre i år och blev helt frälst, så hade velat testa val d'isere eller val thorens. men st anton låter ju verkligen inte dumt det heller..

frågan är när man borde bestämma sig och så? när dom flesta bokar boenden? men det är ingen panik tror jag, jag har fått för mig att man börjar kolla runt i september tyP?

ha det kanoon:D

Jaaa okej. Ja men jag tycker det också hade varit riktigt nice faktiskt, ett gäng på 7 - 8 pers, men absolut. jag är öppen för förslag, st anton är ju inte ett måste liksom.

Ja du, jag vet inte när man ska börja boka och kolla runt på boende, jobb m.m. men tidigare desto bättre är ju alltid bäst liksom. Har ni typ funderat något på när ni vill dra ner och så eller? ja hade tänkt runt i början av januari och fram till .. mitten av april eller något, beror ju helt på vad ekonomin och sådär säger hehe

har faktiskt aldrig varit i frankrike men bara hört bra grejer om stället. Var själv för ca en månad sen i Cervinia i Italien, sjukt fina backar, dock lite dött på afterski- och nattklubbs biten plus att det va riktigt dyrt men jag var helt såld på backarna.

Sen har ja varit i ischgl 2 ggr, ligger ju ett par timmar från st. anton men ja menar om nu st. anton skulle bli aktuellt och man inte pallalr stäället så kan man dra en dags tur till ischgl då. extremt fina backar där med asså, riktigt fint puder :)

vi hade nog tänkt dra ner i slutet av november, början på december för att kanske fixa jobb. lättare ju tidigare man är där liksom. jag har tänkt att inte jobba så mkt, vill mest åka och chilla. men ett jobb typ två gånger i veckan kanske är behövligt för min ekonomi, haha.

jo men frankrike var sketagrymt, eller ja serre då. grymt system, nice by. men jag vill nog ha ett ställe med lite mer drag, utelivet var väl inte det bästa. men det sköna med frankrike är att man slipper alla knödlar, lädershosen (hur det nu stavas) och den tyska folkmusiken, haha. känns som jag hade blivit tröttnat på det efter ett tag, fast man hade väl vant sig. och sen är nog österrike lite billigare än frankrike..waaah skitsvårt är det, men man får väl egentligen bara ta och bestämma sig för något antar jag. blir nog skitbra vart man än åker:D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp