St Anton, Trevliga lunchresturanger

Johan B

Aktiv medlem
Hej!

Önskar tips på trevliga lunchrestauranger i Arlberg området. Gärna små gömda pärlor. Behöver inte va stora restauranger med en massa rätter att välja på, men välkomnar även såna tips.

Knappast hemliga, men tyckte bricklunchen på Rendl beach och Gampen var rätt prisvärda om man ville ha en knödelsuppe (8€). Fantastisk utsikt på Tritkopf ovanför Lech och underbar kaiserschmarrn på Sennhütte, men detta kanske är vad mer erfarna Arlberg-resenärer kallar turistfällor. Men har du råd att åka dit så har du råd att äta på dessa ställena om du frågar forumrävarna 😁

Tack för fina tips så här långt. Kan behövas efter ca 30 års "frånvaro" i St Anton. Ska bli riktigt kul och komma tillbaks.

En sak du MÅSTE käka är crispy chicken burger på maiensee burger bar i st christoph. Bland de godaste burgare jag har käkat. De serverar två burgare, original och chicken burger. Objektiv åsikt bland mig och alla andra säsongare förra året är att chicken burger är bättre. Beställ även tryffelpommes. Det brukar bli rimligt med att man delar på tryffelpommes på två människor sen en burgare var. Inte jättemycket plats utanför så gäller att vara där rätt tid men man brukar få plats eftersom att restaurangerna ovanför drar det mesta folket.

Om du varit borta från Arlberg i 30 år så är det bra att veta att det nu finns en transport-gondol österut från Lech till de fina backarna i Warth/Schröcken. Rekommenderas! Auenfelder Hütte ligger lugnt och avsides för den som vågar sig åt det hållet.

1770629502712.webp

I Lech finns också Rud-Alpe med solig terass, god mat och fin utsikt över dalen, men då får man ha viss tolerans (eller preferens... ;) ) för att bli serverad av groomade grabbar i Lederhosen...

En sak du MÅSTE käka är crispy chicken burger på maiensee burger bar i st christoph. Bland de godaste burgare jag har käkat. De serverar två burgare, original och chicken burger. Objektiv åsikt bland mig och alla andra säsongare förra året är att chicken burger är bättre. Beställ även tryffelpommes. Det brukar bli rimligt med att man delar på tryffelpommes på två människor sen en burgare var. Inte jättemycket plats utanför så gäller att vara där rätt tid men man brukar få plats eftersom att restaurangerna ovanför drar det mesta folket.
Minns Gulasch soppan med glädje i St chrisoph. Den var väldigt god då på den tiden. Sen fick man ju åka en gul skraltig gondol tillbaks till Galzig som en ren bonus.

Senast ändrad:
Om du varit borta från Arlberg i 30 år så är det bra att veta att det nu finns en transport-gondol österut från Lech till de fina backarna i Warth/Schröcken. Rekommenderas! Auenfelder Hütte ligger lugnt och avsides för den som vågar sig åt det hållet.

Visa bilaga 43735

I Lech finns också Rud-Alpe med solig terass, god mat och fin utsikt över dalen, men då får man ha viss tolerans (eller preferens... ;) ) för att bli serverad av groomade grabbar i Lederhosen...

Satt faktiskt igår kväll och tittade på just detta med förbindelse till Warth. Det är väl Auenfeldjet gondolen du menar. "Åkte" med den på youtube igår. Kanske är ett bra tillfälle när man åker till Warth att äta på Auenfelder Hütte.

Ang tipset om Rud-Alpe. Lederhosen är väl trevlig att de har, dock föredrar jag den kvinnliga delen av befolkningen. *skrattar*

Satt faktiskt igår kväll och tittade på just detta med förbindelse till Warth. Det är väl Auenfeldjet gondolen du menar. "Åkte" med den på youtube igår. Kanske är ett bra tillfälle när man åker till Warth att äta på Auenfelder Hütte.

Ja och jag minns den här också, Hochalphütte ännu närmare Warth, kanske ännu mer genuin i stilen.

Tillbaka
Topp