St anton v 6,7 eller 8. Bra boende?

AnteeL

Ny medlem
Som sagt tänkte åka till St Anton under denna period. Någon som har nåt tips på billigt, bra boende eller kanske någon annan som ska dit som är med på att dela en lite större lägenhet? Allting är välkommet!

/Andreas

Kolla på st anton am arlbergs hemsida (www.stantonamarlberg.com), där hittar du alla boenden som finns för vecko till månadsuthyrning. Svårt då många på just sportlovs veckorna åker "charter" brukar va ganska mkt folk under dessa veckor så nu är mer än dags att börja leta. Finns alltid billiga säsongshak att bo på men brukar va fullt eller så är de ovilliga att hyra ut för veckan(se tidigare trådar för ställen)

Ertan & Nürben i Pettneu. Relativt billigt men ändå dyrt. skidbuss in ca 15-20 min på mornarna. Lägenheter så man kan fixa krubb själv om man vill spara. Blir taxi hem på kvällarna om man inte stannar ute till 5-6 då bussarna börjar gå.
Vi brukade köra de säsongen vi var där, annars lifta hemåt om man va riktigt broken.
good luck och missa för fan inte Mooserwirt, Världens största afterski, visst fan är de mkt tyskar men man måste vart där. grymt drag hehe

är svårt att boka innan där tror jag, vi chansade sen är de bara att knacka dörr. fördel är juh om ni bilar ner isf.

ha d

Kan nog bli svårt att hitta boende de veckorna eftersom det är sportlovsveckor. St Anton e otroligt hypat i Göteborg iaf. Så v.7 kan du nog glömma.

Hej!, tack för all hjälp jag fick här iaf!
Har fått tag på ett bra boende nu, men som ni sa så var v 7,8,9 helt fullbokade. Så det blev v 10 istället. hittade ett billigt med bra läge! så riktigt nöjd

/A

Hej!

Jag ska ner med en kompis till St Anton i en månad v 7 och vi letar ett boende de första dagarna, tänkte leta boende för resten av tiden när vi väl är nere.. Men jag tänkte höra vad du hade hittat för boende och vad de kostade!? Vore jätte snällt!

/A2

Jag har hittat på ett ställe som heter Sophia. Ligger mitt i Nasserein 300 m från liften där cirka. För 2 personer 7 nätter kostade det 525 euro. Det var det billigaste jag hittade som var i gångavstånd från centrum. Jag kollade också på v7 med var nästintill omöjligt att hitta något billigt. om ni tycker det är ok att åka buss fram och tillbaka eller taxi, så lär det nog gå att hitta ett boende v7 för cirka 30 euro/dag per person.

Okej.. Du har inge namn på nå ställe du har hittat som ligger utanför? Eller tips på vart du har letat? Har kollat runt på massa sidor men hittar bara massa svin dyra hotell.. Tack!

Battisti 20m från backen (Bra finns internet) , Haus patteriol lite utanför (Riktigt bra ställe dock inge internet men stor relax och bastu) Haus Mössmer (Ruskigt bra Internet tillgängligt)

=) Enjoy

thorsen, jag vet inte riktigt, men om man åker en vecka lr två till St Anton så gör man ju det inte för att sitta vid datorn eller? :D:D

Alas, jag sökte mest på http://www.stantonamarlberg.com/, välj Rooms där längst upp. Finns flera 100 olika boenden, lägenheter eller hotell. Jag skickade massa mail och fick svar ganska snabbt av många. Man kan även lämna en förfrågan där man skriver vad man vill ha och vilket datum, så har boenden möjlighet att skicka tillbaka möjliga offers.

Du kan även söka på google, de flesta ställena har en enkel hemsida men kan vara svår att hitta.

www.arlberg.com/sophia är stället jag ska bo på.

Lycka Till!
ps. kom ihåg jag är inget proffs på detta, egentligen första gången jag har bokat ett boende själv på en alport. men hoppas jag kan hjälpa till iallafall!

Tack så himla mycket för hjälpen!

Har försökt söka via google men verkligen inte lyckats vet inte om de är min totala brist på tyska kunskaper som gjort de:P

Men jag ska fortsätta leta så hoppas jag att ni får de grymt i st anton, vi kanske ses där=)

Hade

skicka en online request då ! skriv in datum och antal personer och va ni vill ha
Guest house, B&B osv ! så väljer ni hur många svar ni vill ha !
okej utgick från mig själv skillnad på säsong och veckor ! men men
patteriol och battisti är att rekomendera !
Peace

AnteeL sa:
Jag har hittat på ett ställe som heter Sophia. Ligger mitt i Nasserein 300 m från liften där cirka. För 2 personer 7 nätter kostade det 525 euro. Det var det billigaste jag hittade som var i gångavstånd från centrum. Jag kollade också på v7 med var nästintill omöjligt att hitta något billigt. om ni tycker det är ok att åka buss fram och tillbaka eller taxi, så lär det nog gå att hitta ett boende v7 för cirka 30 euro/dag per person.
Ser man på. Där ska vi också bo när vi ska ner.

Tillbaka
Topp