St. Anton vs. Chamonix

• Trådstartare Trådstartare Hurleygirlie
  • Start datum Start datum
H

Hurleygirlie

Guest
St. Anton vs. Chamonix
Tjena!
Tänkte göra en säsong i St. Anton eller Chamonix nästa år och vill gärna höra med lite veteraner vad man bör tänka på, hur man fixar boende osv. Och framför allt ska jag dra till st. anton eller chamonix?
tack tack på förhand....
ha det gyt
/Anna

St. Anton vs. Chamonix
Chamonix, är så himlans drygt. pröva Anton, visst det e party party men det är lite mer alperna över det hela. Sedan snöar det ju mer där också.

St. Anton vs. Chamonix
Det beror sig på vad man söker, St.Anton har mkt högre andel seriösa åkare, Chamonix stoltserar med en väldig massa spritbummare.......
Vad gäller priser så är väl boendet generellt billigare i Cham. men det fina i kråksången är att i St.Anton tjänar man sjukt bra pengar och sen så får man boende med jobbet.....
OM man nu fixar ett jobb.... :)
Åkningen i Cham. suger balle! Bussar hit o dit. I Anton går du utanför dörren och är i stort sett i backen.
Ses i vinter!

St. Anton vs. Chamonix
Har gjort en säsong i chamonix och en i Anton

Till vintern blir det Anton
E det svar nog? :)

Mer puder i Anton
Vänligare lokalbefolkning

St. Anton vs. Chamonix
Åkningen i chamonix e det inget fel på
Dvs om man bara vill kunna åka puder samma dag som det snöat. Eller annars finns ju agillen men glaciär åkning håller jag mig borta ifrån.

I Anton så e det klart att man inte blir imponerad om man bara är där ett kort tag.
Dom sjyssta ställena hittar man med en guide bok.
Och då kan man hitta puder 4-5 dar efter det har snöat om temperaturen håller sig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp