St anton

jennie_a

Ny medlem
St anton
hej jjag har lite frågor nu:)
* e det dyrt i st anton.
* vad kostar en lägenhet ca i mån
* hur fixar man jobb? (hemmifrån eller där nere)
* e det riskabelt att åka ner utan jobb och boende eller e det lätt att få?
* hur tar man sig ner (flyg buss???
* när åker dom flesta ner.

uppskattar alla svar jag kan få....
//jennie
 
St anton
Hej! Jag har inte svar på alla dina frågor eftersom jag aldrig varit där nere på egen hand, men vilket jag planerar nu att göra till vintern. Det jag vet är att det är rätt dyrt. dyrare än i Sverige. boende, beror helt på vart du bor. I dem närliggande små byarna är det billigare och du kan ta skidbussen olika tider på dygnet. Men om du är ute efter att träffa massa människor och festa så är det nog i St Anton du ska bo. Jag håller på och söker jobb där nere nu, då hittar jag lite olika hotell jag mailar till och frågar om de önskas städpersonal eller servitriser eller något liknande jobb. Men jag har hört talas om många som åker ned dit utan att söka jobb innan, att det är enklare. Får se hur det blir. Eftersom säsongen börjar någon gång i December(beroende på när snön kommer) så brukar många åka ned i slutet av november eller i början på December. Lycka till:)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp