St. Moritz

BillieJoe

Ny medlem
St. Moritz
Jag ska tillbringa vintersäsongen i St. Moritz och undrar nu om det är någon som varit där och har tips om stället? Finns det några kul uteställen där ölen inte kostar flera hundra? Finns det någon bra park?
Glad för allt ni vet!

St. Moritz
Hej.

var en sväng i St Moritz förra säsongen.
typ 2 veckor.
Det var dock lite snö då.
I St Moritz är det bara stekare och kungligheter som åker så det finns mycket orört att köra.
Se bara upp med Liftwaffe.
Men stor potensial.

Parken var dålig med svenska mått men grym med europeiska mått.
Dumt planerad som överallt annars i Europa.

Men ska du dit, tag med den jättestora plånboken, stureplanspjamasen och distancejobb för det var ingen direkt säsongar scen.

Mycket nöje.

St. Moritz
Va där en dag i våras när vi var påväg uppåt mot Österrike, jag tyckte att det var riktigt dåligt system.

Åkte iofs bara i st.moritz och inte i nån av dom andra orterna i samma dal, parken såg iofs helt ok ut åkte inget i den dock.
Va iofs skit lite snö också det gjorde ju knappast saken bättre, det är ju bra överallt när det är snö i stora mängder.

Priserna var ungefär som i Stockholm tycker jag, en öl på afterskin (heineken) bellade ungefär 46 spänn lunch i backen med en öl runt 100-120 (och då var det god mat tillskillnad från tex franska alperna) i affärerna var det billigare än i Stockholm.. dom jag va i iaf.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp