Stadium Winter Jam och klagomål på allt!

• Trådstartare Trådstartare Hasse
  • Start datum Start datum
jag drar switch 10 och jag tycker fortfarande det var segt att alla har sw 10-krig hela tiden. ifall favre hade kommit hade han dragit en enorm switch krok 7 och tagit hem hela skiten. dubbelflippar är hype och tyvärr drar jon den hela tiden. no offence om jon, han är grymt duktig och en riktig ikon, men personligen tycker jag han borde fukusera på att dra lite annat ibland också. karlström gled in med läderjacka och jeans och var tuffast av alla.

och hasse, som sagt, hela "gör det själv"grejen funkar inte eftersom det var av invitationaltyp.

yeah: du kan fortfarande ha stil även om du snurrar mycket. kolla in tj schiller t.ex.

japanen, sw rodeo7, borde gått vidare.

Senast ändrad:
Det enda jag kan klaga på på är publikfrieriet. Vem görs tävlingen för? Åkarna eller publiken?
Duktiga åkare på ett vad som verkar vara en proffsigt arrangemang. Skulle kunna bli hur intressant som helst. Men varför är det då så tråkigt att titta på?
Visst är det en bedömningssport men i slutändan är det för mig som tittar inte särskilt roligt att se samma trick om och om igen, hur avancerat och stiligt det än är.

Hasse sa:
BigAir: Klart man kan tänka så. Och klart man får säga vad man vill. Fast att sitta och såga en del av världens bästa åkare för att dom gör samma trick hela tiden kanske är lite dumt och inte helt genomtänkt. För om det är någon som tycker att dom gör kangoorflip eller en SW 1080 bättre än åkarna som var med i kväll kan väl förklara för mig varför de inte var med och åkte på Stadion?
För att man måste bli inbjuden.

Ja det vet jag mycket väl att det är. Men tror att det ungefär 97% som har skrivit i den här tråden som inte skulle ha nåt att göra på Stadion även om det inte var en inbjudnings tävling eller vd tror du?

//Hasse

Snacka det går men snacka så det går är svårare!

^^det är ju skitsamma om 97´% inte hade där att göra eller inte. jon promotar sporten sjukt mycket tillsammans med alla andra. tror du inte sporten hade blivit sjukt mycket bättre med mer variation? snowboarden kommer antagligen bli sjukt mycket roligare att kolla på.

BigAir sa:
Och jag hade också gärna sett variation, alla åkare som var med ikv är asduktiga. Jon är asgrym när det gäller, hans kangaroo är clean somfan men tycker inte man kan sitta och köra 4 stycken kangaroos efter varann, inte heller sw1080.
Dock är det tyvärr inte åkarnas fel, jag hade gärna sett några truckdriver 540´s osv men då får dom oftast inte samma poäng så det är ju igentligen inte åkarnas fel att variation inte förekommer..
Det är uppenbart att du inte var på plats. Japanen drog ju femmor med diverse grabar nästan hela tiden.

cederholm: klart han promotar sporten. Hasse har väl inte sagt nåt annat heller?? Det han säger är ju att folk inte skall klaga på allt. Och sen så verkar ju tävlingformen inte premiera variation i trick tyvärr...

För den delen så ser alltid snowboard bättre ut för att det är inte lika "flaxigt" och spretigt som skidor är.

Ps. Är skidåkare så Ds.

sammy hade ju sicka as stil på sina sw1080s de va kul o se att alla gjorde de för då kunde man ju verkligen se vem som va bäst o inte mest påhittihg de som däremot inte va kul är jons flip den börjar bli väldigt utjatad nu de va en coolengångs grej men det känns inte så kul o se mer än en gång i en tävling

Ja vad vet jag om det? Varför skulle jag inte veta nåt om det för? Och om jag inte vet nåt om det får man inte ha åsikter i alla fall eller??

//Hasse

Hasse sa:
Och tävlingsformen var ju fortfarande KING of STYLE eller hur??? Och då så är ju stilen allt eller har jag fel i det med? Varför variera tricken då för?

//Hasse
bäst style måste man väll säga att nicklas karlström hade ?

Hasse sa:
Ja vad vet jag om det? Varför skulle jag inte veta nåt om det för? Och om jag inte vet nåt om det får man inte ha åsikter i alla fall eller??

//Hasse
ja men du är ju en tattare som sätter upp ribbor för vem som är tillräckligt värd för att skriva i tråden. Dessutom kommer du med snedsmekna kommentarer som att människor inte har där att göra och hela den där "gör det bättre själv då" & "jag är så jävla grym för jag skibumade redan i mammas mage höhö"-stilen.

1. filmrecensenter gör inte film (får se om du är tillräckligt intelligent för att tolka metaforen)
2. Var inte den fria talans frontfigur när du dissar och blockar folk som har olika åsikter som dig själv.

Senast ändrad:
Der är just att sitta och såga våra åkare och (speciellt!)domare som kommer göra detta till en bättre och roligre sport! Hur många av freerides medlemmar tyckte t.ex. att förra vinterns "slopestyle" i X-games var tråkigare att titta på än t.ex. best trick finalen i freestyle motoX i somras? I do! Och varför det? För varenda år i best trick får man se galnare och galnare och snyggare trick! Vad får man se i skidåkning? sw 1080! Och det är så man når ut till allmänheten, publikfriande trick! Men visst kan sw 10 också vara lite publikfriande, fast inte om alla kör den varje hopp.

Men hur ska åkarna kunna vilja köra något annat än fakie 10, när ddet är det enda trick som ger poäng? Domarna måste sluta ge sw 10 så höga poäng!!! Det finns hur många pajsare som helst där ute som kan dra sw 10, men hur många kan dra kangaroo? 3 st har jag för mig. Så hur fan kan ett trick som bara tre i hela världen sätter, scora mindre än ett trick som hur många som helst sätter? OK ja ska erkänna att jon inte har nån uttweakad grab på sin kangaroo, vilke minska steeze värdet på hoppet, men tricket har högre svårighetsgrad(mycket) och ett stort publikfriarvärde. Och jag tycker är så gött att se när Jon tjurskalligt kör kangaroon genom hela finalen, fastän han vet att han antagligen skulle vinna på en clean sw misty 10, men ända så tjurar han sig fast vid kangaroon för att han vet att det borde va det vinnande tricket.

Men tänk nu om domarna kunde gett jon 1a plats i sista hoppet, de hade ju satt sprätt på sammy c på andraplatsen. Gissa om vi inte hade fått se en sw 12 då, liten förbättring på det hela.

karlströms kläder va riktigt fula i skidsammanhang, dock tyckte min flyckvän de va fräckt, jaja, tackar vet jag riktiga skidkläder, men iskallt gjort iaf.

Hjalle_S sa:
jag tyckte nån mkt väl kunde slängt på en clean 5:a eller sw 5a trucker eller nåt sånt skulle vart fett! props för nkilas skinnställ dock! det var inga andra grabar med än tail och mute.
charles gagniers typ dubbelgrab då.. den va det fet stil på!?

skier13 sa:
Hjalle_S sa:
jag tyckte nån mkt väl kunde slängt på en clean 5:a eller sw 5a trucker eller nåt sånt skulle vart fett! props för nkilas skinnställ dock! det var inga andra grabar med än tail och mute.
charles gagniers typ dubbelgrab då.. den va det fet stil på!?
oj sorry det va redan någon som kom före mej .:P

Ja hela tävlingen var ju bra trist! och sen när snookarna började spela så gick ju alla hem. Ska de ha nåt liknande i framtiden får de nog tänka om lite. En tävling där man kan göra samma trick i rad är ju skit kasst!

Lär bli bättre ikväll om bara vädret ändrar sig. För som jag har fattat det så kommer man ha lite vila i hoppandet och köra lite mange smith på scenen. Hoppas bara att det kommer mycket folk redan vid 18.00

Sen förstår jag inte vad det är som är så speciellt med kangarooflippen. Kolla David Benedek han gör ju en 1260 dubble cork.

Hojvall

Det jon gör är att han tar ett annat trick än alla andra. sedan kan jag tycka att, som även i åre, det blir lite tråkigt att se 4 kangarooflipp.

men hasse lilla bjud in oss (dom med skills) så kan vi försöka göra det bättre själva.....dock tråkit att alla kör samma trick

Surfdude sa:
cederholm: klart han promotar sporten. Hasse har väl inte sagt nåt annat heller?? ...
nej, det har han inte. det jag menar är att sporten blir attraktivare med variation och on jon vill göra sporten störra kan han och de andra showa lite också.

Senast ändrad:
BigAir sa:
Hasse sa:
Och tävlingsformen var ju fortfarande KING of STYLE eller hur??? Och då så är ju stylen allt eller har jag fel i det med? Varför variera tricken då för?

//Hasse
Ja juste, förlåt. Jag glömde att tävlingarna måste heta King of Variation nuförtiden för att Åkarna ska få byta trick. My bad!
Hahaha eller hur!
men va fan Hasse orka klaga på alla som tycker att de va värdelöst med likadana trick hela tiden.. Det är ett fritt land då får man väl fan säga vad man vill utan att någon som du ska komma och säga att man "tycker" fel..

men snälla!! man kan tycka att det är tråkigt att dom kör samma trick hela tiden utan att vara bättre själv. Stil betyder inte att man gör samma hopp flera gånger. "gör-det-själv-då!!" grejen funkar bara inte. och du säger att man inte ska klaga men du klagar på att folk klagar och det är ännu värre!

Senast ändrad:
Hasse sa:
Varför gnäller alla på Jon och på alla som gjorde 1080?

För det första om ni är bättre så varför var ni inte med för? Går bra att sitta här och gnälla!

För det andra så var det King of Style! Och vad menas med Style då? Jo stil så att man gör samma hopp flera gånger i rad gör kanske inte så mycket för man skall göra den med STIL!

För det tredje alla som gnäller på domarna så kanske ni skall prova att döma själva? Har själv varit domare i diverse sporter som man bedömer utförande på och det är inte lätt! Och som Jon sa ibland så saknar man klockan.

/Hasse
Det är lite tråkigt för tittarna och juryn om det ständigt görs samma trick hela tiden. Jag skulle helst, och det gäller snowboard också, att man kom upp med olika trick istället för att försöka styla eller sätta sitt "main"-trick. Det är bra med flera idéer.

haaha rolig tråd Hasse å BigAir har lätt din "klyftigaste" svaren till varandra:D:D:D

Oj vad alla kan reta sig på att man tycker till då.

MS_Truespin: Ja det är jättetråkigt att alla gör samma trick hela tiden. Men nu var det så tävlingsupplägget var så det är bara att acceptera. Kanske mårdhagen ändrar på det till nästa år.

Mackan89:Ja det är ett fritt land och då får även jag skriva vad jag tycker eller hur och det har jag ju gjort här.

Rooz: Har du samma skills som dom som tävlade? Varför är du då inte uppe på samma nivå som dom då?

Och allt jag har skrivit är ju mina åsikter. Och detär så klart att alla får skriva vad dom vill och tycka vad dom vill. Det är ju därför det finns ett forum och det är därför jag har skrivit detta inlägget.

Och jag tycker fortfarande att man kanske ska sluta gnälla på åkarna när de kör för att vinna, Sen kan man kanske börja fundera på om tävlingen var idealiskt upplagd för publiken. Jag tycker inte den var det. Förmodligen så blir det mer variation i kväll på snowboard tävlingen än 2-4 olika trick får vi hoppas.

//Hasse

Ha kom på ett förslag till nästa års Winter Jam. Varför inte sätta en Quvaterpipe efter big air hoppet skulle innäbära att man kanske behöver göra ett hopp som man får med sig mer fart på och så måste man göra 2 hopp. har det någonsin gjorts någon stadium backe så?

amen shit. Det var då ett jävla tjat om winterjam. Jag tror att varje medlem på freeride har gjort en tråd om detta. Skärp er för fan.

Annars tyckte jag winterjam var en sjyst tävling. Och ni som inte förstår så är det faktiskt JON OLSSON som för sporten framåt.

Tack för mig

fredrik_p sa:
amen shit. Det var då ett jävla tjat om winterjam. Jag tror att varje medlem på freeride har gjort en tråd om detta. Skärp er för fan.

Annars tyckte jag winterjam var en sjyst tävling. Och ni som inte förstår så är det faktiskt JON OLSSON som för sporten framåt.

Tack för mig
Bravo Bravo(aplåder)

"Style" är väl ett ganska personligt begrepp (det är väl upp till var och en vad man tycker att "style" är)
Vad får man om man blir "king of style"? Kan ingen sen komma och säga till en att dom har bättre "style" i luften?

haha orka sitta här och tjaffsa om en tävling som va igår, har ni nåra liv eller? :P

Tillbaka
Topp