Stadium Winter Jam och klagomål på allt!

• Trådstartare Trådstartare Hasse
  • Start datum Start datum
Jag tycker Jon ska fortsätta i den stilen som han gör...han försökte lansera ett nytt trick som han hoppades skulle gå hem hos domarna, men tyvärr sade domarna andra saker...Enligt mig så skulle han ha gått långt med det tricket..sista hoppet han gjorde med kangaroon var fet...SÅ jag tycker att jon ska fortsätta och försöka...Det kommer säkert löna sig i längden.

BigAir sa:
Hasse sa:
Och tävlingsformen var ju fortfarande KING of STYLE eller hur??? Och då så är ju stylen allt eller har jag fel i det med? Varför variera tricken då för?

//Hasse
Ja juste, förlåt. Jag glömde att tävlingarna måste heta King of Variation nuförtiden för att Åkarna ska få byta trick. My bad!
hasse gets owned!!!!!

Själv tycker jag det roligaste med skidtävlingar är när någon faller så man får skratta till dem..!

Jag hoppas verkligen att alla här på freeride är bättre än dendär jäävla komentatorn!! han kunna ju ingenting!! han kunde EN jävla grab - "tailgrab"! HUR I HELVETE FÅR MAN FETA MUTES TILL TAIL!?!?!?!?!??!?!?!:@

kan postman pat åka skidor ?!?:O
_1031114_pat_300_bbc.jpg

svaret är JA!
freeski_athletes_athlete5_3_a6af871893e03bcf48b28d0f2ad5cb35.jpg

De flesta klagar nog på att det är & blir mer & mer enformigt att alla kör samma trick konstant. Det är synd tycker jag, när sporten fick chansen att synas i TV. Det blev en enormt enformig show enligt alla jag frågade som ej åkte själva tyvärr. JOI tävlingen var sjukt mycket roligare att se, kanske beroende på att de hade andra domare? Vem vet.

Senast ändrad:
när det är style, passa på att lägga stora fetare trick uten att snurra som ett svin eller göra samma gammla tjatade kangaroo... Släng på en switch cork 5 double plake typ?
och sedan gör den stort med ett fett stompat avslut istället? fetare?

/D

Det var riktigt enformigt med sw 1080, ok att det är ett grymt trick, men domarna borde uppmuntra variation och "egna" trick som sticker ut om det ska bli roligare att se på, vilket gör att sporten får ökad uppmärksamhet och sponsorer =)

BigAir sa:
Och jag hade också gärna sett variation, alla åkare som var med ikv är asduktiga. Jon är asgrym när det gäller, hans kangaroo är clean somfan men tycker inte man kan sitta och köra 4 stycken kangaroos efter varann, inte heller sw1080.
Dock är det tyvärr inte åkarnas fel, jag hade gärna sett några truckdriver 540´s osv men då får dom oftast inte samma poäng så det är ju igentligen inte åkarnas fel att variation inte förekommer..
Sitta å köra kangaroo?

För övrigt tyckte jag att de skulle ha varit mycke cleanare me typ en 5 tail truckdriver eller nå sånt

tycker att dom skule ha kört så att åkarna fick välja vinnare blir mer show då oftast!!

"Varför gnäller alla på Jon och på alla som gjorde 1080? "
Fel hasse. Jag gnäller på jon, och jon gnäller på 1080.

Jon snackar om variation. 3 stycken kangaroo i jon olsson invitational. har typ sett att han gjorde 4 kangaroo nu i stockholm lr nåt runt den siffran. Jon ältar ju sönder den där jäävla kangaroon jag e less på den redan,

För det andra hette tävlingen king of style. men kör med lite style då. som cederholm säger om favre hade vart där hade han sängt en stor sw cork 7 så. det hade vart STYLE!

näe jon. Jag bryr mig inte ärligt talat om du drog 1080 för 7 år sedan och tycker att det är utjatat, för du drog kangaroo för ett havårsen och du har tjatat ut det själv.
variera dina trick du med isåfall.

(jag har sett alla klip på filmer efter tv sändningen frö jag missade den så om jon gjorde nå annat änn kangaroo kan ni säga det för ja har då inte sett de)

han kunde ju gjort typ kangaruu och sen typ sw misty 1080 eller nått men man ska få mer poäng om man varierar på tricken om inte jag har fel????men jon försköker ju utväckla sporten!!???

alla som säger att kangaroo är uttjatad vet fan inte va dom snckar om ! jon själv la ju ut en tävling här på freeride där man fick gissa hur många kangaroo's han gjort o hur många han satt, tror de va 21 satta av 30 försök? är de mkt tkr ni ? 1080 har ju bara körts ca 10 000 ggr på tävligar världen över de senaste åren..

Det kanske redan har komit upp i detta forumet men jag orkar inte läsa allt, så.

Visst vare snowboarddomare som dömde king of style ( JAg tror det i alla fall). Och eftersom att tävlingen var på så hög nivå samt att det var fullt med folk på stadion så hade man kunat att iallafall ha domare som har dömt andra skidtävlingar.

Men jag tycker att det var kul att kolla iallafall;mässan ägde,..

Tillbaka
Topp