Staff hotel, Duved

SaraBorje

Ny medlem
Staff hotel, Duved
Hej!

Jag ska jobba som liftvärd i Duved 08/09, och ska bo på Staff hotel (genom Skistar).

Är det någon som har bott på Staff och vet lite om det? All information är av intresse, typ hur rummen ser ut, om det finns bastu, tvättstuga, internet etc. Vad ska man tänka på att ta med? Finns det täcke och kudde till sängen? Hur fungerar korridorslivet?

När man nu åker typ 90 mil så känns det ju ganska bra om man kan få med sig rätt saker från början :)

Tack på förhand!

Staff hotel, Duved
Hmm...naj, det orkar jag nog inte allsäg inte så! Vad är det som inte är bra med Staff?

Jag är positiv och inte så kinkig så jag hoppas det blir bra, men tar gärna emot lite mer konkret info :P

Staff hotel, Duved
Har inte bott på staff, varit där några gånger för en kompis bodde där för 2 vintrar sen.
vad jag vet så fanns inte internet då. tvättstuga finns förmodligen, hur annars tvätta kläder?
sen kan det bli skitigt och äckligt när man bor i korridor/kollektiv... det är det bara o leva med....

Staff hotel, Duved
För mycket folk på en sån liten yta.
Folk slutar snabbt att ta ansvar, det blir snabbt skitigt och stökigt. Dammråttorna får ni skjuta ihjäl innan ni kan slänga ut dom. Finns ingen riktig tvättstuga där du kan hänga kläder, Ventilationssystemet är helt keff (därav damråttor stora som hundar).
Om man bor på övervåningen så ska man akta sig för att duscha om både tvättmaskinen och torktumlaren går eftersom duscharna blir då strömförande, vet inte om det är åtgärdat. Dom gjorde i alla fall inget åt saken under tiden jag bodde där.
tv-rummet är på 12kvadrat som alla andra rum. det enda dom gjort där är att dom slängt in lite madrasser man kan sitta på och några kuddar. Internet finns det inte. Man får köpa sig ett mobilt bredband.

Lycka till

Staff hotel, Duved
Bra talat L3LL3, tror du fick med det mesta! Ha det så trevligt SaraBorje! Ett tips är att lägga energi på att försöka hitta annat boende asap när ni kommer upp!

Tillbaka
Topp