ställa in bindningar

flipp_90

Ny medlem
ställa in bindningar
tja jag har ny bräda och funderar lite över hur mina bingningar bör ställas in..

jag är 180 sm lång och min bräda är 155(om det är till någon hjälp)

1. hur vet ma hur långt man ska ha melan bindningarna??

2. vilken vinkel ska man ha på bindningarna om man kör mäet park och lite offpist?? (nu har jag den främre bindningen 15 grader framåt och den bakre på 0)

3 vad betyder "catstrap"

ställa in bindningar
ja men de är ju vad du tycker är skönast:) men ja vette fan va catstrap betyder:(

ps: men de är lättare å göra volter om man har bildningarna tätare:D sharå

ställa in bindningar
freppen sa:
ja men de är ju vad du tycker är skönast:) men ja vette fan va catstrap betyder:(

ps: men de är lättare å göra volter om man har bildningarna tätare:D sharå
jag antog att jag skule få det svaret, men hur har ni era bindningar, är min inställning helt åt **** eller?

ställa in bindningar
jag har alltid på bredast å 15 på både fram å bak, annars äre så oskönt om man ska göra switch, man får skönare stil om man har brett

ställa in bindningar
Jally sa:
jag har alltid på bredast å 15 på både fram å bak, annars äre så oskönt om man ska göra switch, man får skönare stil om man har brett
jag har också mitt på bredaste...

men blir det inte konstigt att åka switch om du har den bakre på 15? eller menar du att den främre pekar framåt och den bakre pekar bakåt?

ställa in bindningar
-15 menar han troligtvis. annars bör han stå som en alpinåkare. inte mycke jibb i dom!

Kör själv 11/-11... dock inte bredaste mellan

ställa in bindningar
Finns faktist en tråd (skapad av mig) om just detta...
men för övrigt så bredd o stance e helt personligt.. jag kör bara park o har +18 -15 och maxad bredd.. allt är ju helt upp till ens egna knän o ben o hur vinklat man står "naturligt"..

Tillbaka
Topp