stängd

• Trådstartare Trådstartare user62594
  • Start datum Start datum
stängd
Gå tillbaka och be dom montera om skidorna.

Detta ska dar inte skidans funktion eller styrka.

Be dom plugga igen de gammla hålen med plastplugg.

Om dom inte vet hur man gör?

Be dom mäta skidan från top till tail...dela längden med två...då får du en summa.
Gör det igen fast denna gång från tail till top...och dela längden med två igen.

Du kommer att få samma summa bägge ggr.

Förhoppningsvis så kommer din sträck vara på närliggande platts på skidan (inom 0,5cm)

Där har vi din rättta monterings punt...den kommer ligga framför k2..vet inte varför men så gör k2?

Lycka till nu.....:-)

stängd
klart du ska gå tillbaka med skidorna och be dom läsa ditt kvitto lite mer noggrant! påpeka att det står MITTmontering och inget annat.

stängd
självklart ska du gå tillbaka!
du har rätt att få ett par nya! dom läste fel och du ska inte behöva åka på ett par pluggade skidor för det!

stängd
Eftersom att corecenter är k2's tänkta mitt på skidan iom olika skärning så är det nog inte mycket du kan säga. Corecenter är skidans mitt enligt symmetrin, mitt-mitt borde du sagt om du velat ha något annat.

stängd
eyy fuck! har samma problem med mina nya (rossingol sprayer scratch fs) det är fan inte mitten iaf det står (standard) på skidan och sen 1-2 cm längre upp (modern) men 1-2 cm kan ju inte göra någon skillnad! köpte mina på stadium oxå. jag bad om mittmontering men jag kanske borde sagt mitt-mitt montering istället :/ mina skidor står i och för sej på (modern) men man ser på långt håll att de inte är i mitten

stängd
jag har samma problem på¨mina(ross getto) de e monterade vid märket där det står Addict men det e ju ej mitten .. gör de stor skillnad om jag monterar om dem

stängd
de är en vanesak bara. om du kollar k2s hemsida så kan du se hur deras teamåkare monterat. och därmed också att de flesta kör på core center

stängd
Dom borda ha pratat lite mer med dig om monteringen i butik.. fast du kanske var köpgalen och hade bråttom? I så fall kan man ha lite mer förståelse för att de missade det, men det är ändå butikens ansvar att kolla så att man är överens med kunden om monteringen tycker jag.

Gå tillbaka med dom! vänta tig inte nya skidor, men bra ommontering där de pluggar gamla hål och de nya sitter på minst 1.5 cm från de gamla borde funka alldeles utmärkt skulle jag tro.

stängd
herr_nilsson sa:
eyy fuck! har samma problem med mina nya (rossingol sprayer scratch fs) det är fan inte mitten iaf det står (standard) på skidan och sen 1-2 cm längre upp (modern) men 1-2 cm kan ju inte göra någon skillnad! köpte mina på stadium oxå. jag bad om mittmontering men jag kanske borde sagt mitt-mitt montering istället :/ mina skidor står i och för sej på (modern) men man ser på långt håll att de inte är i mitten
Ja dom nämde att jag borde ha sagt Mitt-mittmontering.

Tillbaka
Topp