Skistar stänger Tandådalen till påsklovet?!

9simpen

Aktiv medlem
Jag blev riktigt förbannad och uppgiven när jag såg att Skistar stänger Tandådalen och Högfjället 21 april. Dvs precis när andra påsklovsveckan börjar.. Hur tänker dom? Jag trodde jag sett fel först men det verkar stämma..

påsken ligger maximalt sent i år.
Men det är väl bara norrlänningarna som har påsklov v17 och de åker knappast till Sälen?

påsken ligger maximalt sent i år.
Men det är väl bara norrlänningarna som har påsklov v17 och de åker knappast till Sälen?
Från skollov.se

Påsklov v.17
Blekinge län
Jönköpings län
Kalmar län
Uppsala län
Södermanlands län
Gotlands län
Stockholms län
Värmlands län
Dalarnas län
Gävleborg län
Västmanlands län
Norrbottens län
Jämtlands län
Västerbottens län
Västernorrlands län
Hallands län

Om det stämmer är oklart men det är vad som står där..

Från skollov.se

Påsklov v.17
Blekinge län
Jönköpings län
Kalmar län
Uppsala län
Södermanlands län
Gotlands län
Stockholms län
Värmlands län
Dalarnas län
Gävleborg län
Västmanlands län
Norrbottens län
Jämtlands län
Västerbottens län
Västernorrlands län
Hallands län

Om det stämmer är oklart men det är vad som står där..
Den listan stämmer inte så bra, Uppsala, Stockholm mfl har vecka 16.

Jag blev riktigt förbannad och uppgiven när jag såg att Skistar stänger Tandådalen och Högfjället 21 april. Dvs precis när andra påsklovsveckan börjar.. Hur tänker dom? Jag trodde jag sett fel först men det verkar stämma..
Björnrike, Vemdalen o Klövsjö har öppet tom 27 April och Åre ända tom 4 Maj så det finns ju skidåkning till dem som gillar skidåkning i vårsolen.

Björnrike, Vemdalen o Klövsjö har öppet tom 27 April och Åre ända tom 4 Maj så det finns ju skidåkning till dem som gillar skidåkning i vårsolen.
Nu blir jag kränkt när du bara nämner Skistar resorts 👻
Flera Scandinavian SkiPass orter har naturligtvis öppet längre än så med Riksgränsen i topp (stänger sista helgen i maj)

Trysil har öppet till 27/4 men det är bara skitsnö där så dit är det ingen idé å åka.

Det förklarar varför det finns så mycket billigt boende vecka 17 i hela fjällvärlden... undrade just vad det berodde på. Gott fullt v16 då rimligen.

Var så förra året också i Sälen, sista veckan är lite gambling och helt beroende av snöläget. Man satsa på de två "större" anläggningarna boendemässigt (ski in/out)....men de brukar ha transporten mellan hund/tandis igång så vill man ta en lunchberka är det lugnt ändå om man bor i Tandådalen

Ja, att dom stängde samma tid ja. Men skillnaden nu är ju att det är påsklov.. Därför tycker jag det är märkligt.

Anledningen till att jag blir sur är ju för att husvagnen står där och påsken riktigt nice att vara där.

Inte lika nice att släpa 3 åringen i transporten fram och tillbaka 2 gånger varje dag.. För att få stå i kö och gå i sidled i ett värdelöst uppbyggt liftsystem i Hundfjället..

Börjar tröttna på skistar rätt rejält nu..

Trysil har öppet till 27/4 men det är bara skitsnö där så dit är det ingen idé å åka.
Nja, skulle jag inte hålla med om. Var i Trysil sista veckan i april 2019 och hade en toppenhelg. Självklart riktigt smörsnö, men i princip allt öppet fortfarande. Brukar vara bra drag på after-skin stängningshelgen också, Freddy Kalas var där då!

Nja, skulle jag inte hålla med om. Var i Trysil sista veckan i april 2019 och hade en toppenhelg. Självklart riktigt smörsnö, men i princip allt öppet fortfarande. Brukar vara bra drag på after-skin stängningshelgen också, Freddy Kalas var där då!
Snälla håll med mig, så jag får åka lagg ifred då. ;) ❤️ ❄️ ⛷️

Det där med snömängd vet man ju aldrig 2022 var det 54cm och 2024 154cm. Givetvis en chansning att vara så långt söderut den tiden på året.
Freddy Kalas tänker jag inte ens kommentera 🤣

Denna tråden visar på att man ska bara åka till dom orter som folk kritiserar för att det handlar mest om att man vill ha orten för sig själv 😂

Ja, att dom stängde samma tid ja. Men skillnaden nu är ju att det är påsklov.. Därför tycker jag det är märkligt.

Anledningen till att jag blir sur är ju för att husvagnen står där och påsken riktigt nice att vara där.

Inte lika nice att släpa 3 åringen i transporten fram och tillbaka 2 gånger varje dag.. För att få stå i kö och gå i sidled i ett värdelöst uppbyggt liftsystem i Hundfjället..

Börjar tröttna på skistar rätt rejält nu..
Håller med om Hundfjället! Det var ju bättre innan dom byggde Westexpress märkligt nog! Grav felplanering där!!!!

Snödjup

Tillbaka
Topp