Stavar

No1Mikael

Ny medlem
Stavar
Vas skall man tänka på vid köp av stavar?
Köper mig ett par Head Monsters 82 i år och skall även ha nya stavar...

Något specielt man ska ha/tänka på eller bara att köpa ett par som går på runt 500kr?

Stavar
spelar nästan ingen roll vilka stavar du köper. Eller om du tänkt landa på dom så ska du köpa dyra stavar. Men annars inte dyrare än 500,.

Stavar
testa ett par, åk i typ 60 blås och sen så kilar du ner staven i marken framför dig så den åker upp i kistan. Om den böjer sig då är det bara skitkvalla annars kan du köpa den då.

Stavar
ekdahl sa:
köp dom billigaste, stavar är en förbrukningsvara.
sant!

De ändå du kan tänka på är vart du åker! Kör du mest offpist är det bättre med en stor graj där nere, vet inte va den heter men du fattar nog! kör du pist/park behöver du ingen fet grejj!

Stavar
de ända man ska tänka på kan ju varaa att köpa stora trugor om du ska köra mycket offpist, lr tura.

annars så e de väll inte så mycket att tänka på!

haga

Stavar
Noamaan sa:
testa ett par, åk i typ 60 blås och sen så kilar du ner staven i marken framför dig så den åker upp i kistan. Om den böjer sig då är det bara skitkvalla annars kan du köpa den då.
Hehe det är ju en klassiskt liftlek också. Se hur nära snön man vågar hålla staven framför sig.

Stavar
Större trugor offpist

Skönt med lite kortare än butiksföreslagna standard (90 graders varianten, under trugan) vid pist och parkåkning.

Annars är det brutalt viktigt att de passa din outfit, med skidor, kläder, goggles etc......

Stavar
jag har lekis stavar, dom som har bortkopplingsbar hand grejj, sjukt bra! bara att sätta på handsken och knäppa i dom när man ska köra, de ploppar ur om man gör en vurpa, bra om man inte vill vrida sönder handleden...

Stavar
Mitt enda råd är att det kan vara nice att ha teleskop stavar om man åker offpist. Är det asmycket snö kan det vara bra att kunna förkorta stavarna!!!!!

Jeffa

Stavar
Men håller teleskopfunktionen när man lägger sin vikt på utan att tryckas ihop?
Det är ganska ofta man lägger sin vikt på stavarna för att komma upp ur snön tex.
Sen när stavarna börjar bli lite böjda efter alla vurpor borde det vara svårt att "höja/sänka?

Nu kanske ja låter väldigt negativ, men stämmer det inte? :-)

Stavar
Ärligt talat så är jag osäker eftersom jag inte använder teleskopstavar själv.
Har dock flera vänner som gillar dem.

Testa i butiken.

Jeffa

Tillbaka
Topp