Stavar

Kjorling

Ny medlem
Stavar
Är det någon som vet om det går att få tag på stavar som inte går av hela jävla tiden. Bytte stavar tre gånger förra året. Typ är kolfiber bättre än stål. Måste ju finnas något.

Stavar
Kolfiber är ju mer hålbart än stål. Exel gör riktigt grymma kolfiberstavar, ska själv köpa mig ett par till vintern, Exel gör även stag som används till broar och liknande och där behövs ju verkligen hållbarheten. Kika in här: http://www.exel.net/alpine/

//Lima ko

Stavar
Vill bara påpeka att kolfiber ( åtminstone i stavar ) knappast är starkare än stål ( i stavar ). Det är ju ganska uppenbart. Att kolfiber sedan är mycket känsligt för yttre åverkan, såsom repor och jack, bör heller inte glömmas. För övrigt tillverkas det väl inga stavar i stål längre.

Stavar
Jamen hallå! Oavsett material, stavar går av! När man landar på dom, när man glad i hatten glömmer att lyfta dom när stolliften når sin topp, när man blir överkörd i liftkön, osv. Av går dom! Så köp ett par stavar, med normaltjockt rör och sköna handtag. Sen håller du dina ögon öppna lite ibland så kommer du att se att folk slänger sina stavar, båda 2 när den ena gått av. Om då den hela staven är av rätt längd eller längre så plockar du med den hem och sen när du kört av din stav så plockar du av ditt sköna handtag, kapar ev. den upphittade och sätter sen på ditt sköna handtag på den upphittade staven, och, se där, du har ett par hela stavar, sköna att hålla i, billigt och enkelt!

Stavar
GNU har helt rätt, kolfiber funkar bara om man skall finåka. Mina förra kolfiberstavar höll två åk...

Sen blev det $5 stavar istället, och de byter jag ut med jämna mellanrum med GNU metoden ovan;-)

Tillbaka
Topp