stepchild everything sucks 2010.

pontus-k2

Ny medlem
tja köpte nyligen en stepchild everything sucks 2010 152W (wide). Och visste inte att jag köpte wide när jag köpte brädan, måste bara kolla lite för och nackdelar med bredare bräda?. Jag har union force bindningar i L/XL och 32 boots i strlk 44.

och någon som vet midje måttet på 152W och vanliga 152. så man kan kolla skillnaden, men viktigast är midje måttet på 152W.

Tack/ p

Everything sucks görs i midwide i 152 och 155. 152MW har en waist på 255 och vanliga på 249, så med en size 44 (11 right?) boot så var det ändå bara bra att du köpte midwide.

255 är lika brett som en vanlig skate banana 156 t.ex, med en size 11 boot så blir det ändå bara perfekt.

Oroa dig inte, det blev bara ett bättre köp.

okej det låter ju bra, men på min står det bara 152W och inte 152MW. Och på boardstore så står det att 155W har 258 i waist.

står midwide på boardstore också och på stepchilds hemsida vad jag kan se. 55an har inget med din 52a att göra ju, olika sizes har olika specs. 155MW har 158 och 152MW har 255..

Hittade inte ens några specs på boardstores hemsida, vart såg du det?

det kanske inte va på boardstore jag såg det. Okej men om det är som du säger att 152 har 255 så är det nice :)

men jag tänker bara på att jag har kört rätt smala brädor förut och det har varit jätte smidigt så är det inte mycket klumpigare och mer svårsvängt med en bred bräda?

nej de blir perfekt , däremot hade den smalare brädan kunnat orsaka toe- och heel-drags, alltså att tårna eller hälarna släpar i när du svänger brant. :) Min bräda är också 255 i midjan (Capita Stairmaster 156) och jag har 10,5 i boot strl.

Senast ändrad:
Det blir perfekt. Har man strl 44 eller mer på boots så ska man ha wide. Det kommer att bli bara en aning klumpigare att svänga i pist, du kommer inte märka av det så mkt. Om du åker puder så finns det bara fördelar! Jag åkte med wide förra säsongen och trots att jag bara har 42 i skostorlek så var brädan helt magisk på pudret!

Om du är förtjust i stoooora skärande svängar utan att tårna tar i snön så är wide överlägset bättre än vilken smal bräda som helst.

Jag åkte på en GNU chb W btw...

Det blir stabilare, lättare med rails osv ju. Jag har 43½ i bootsen och min bräda är 260 mm bred. Suger om du drar i med hälen eller tårna, vilket händer om du har för smal bräda. Jag tror det blir perfekt!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp