Sth 12 bindning

Olindby

Medlem
Sth 12 bindning
Hej, kör med ett par Salomon sth 12 bindningar, men märkte idag att pjäxan glappade fast den är rätt hårt inställd. Då testade jag att dra åt skruven som är mitt på bindningen ovanför, en rätt stor skruv, då slutade det glappa men vad är det för skruv? Har alldrig sett en sådan tidigare. Jag har ju kört med marker innan, då fanns ingen sådan på dom och hur hårt bör jag dra åt den? Det är inte skruven för vikten jag menar, verkar vara nån typ av skruv för att ställa in så pjäxan sitter rätt.

Sth 12 bindning
Gissar att det är förspänningen du pratar om, mitt tips är att antingen gå till någon som kan ställa in den åt dig eller att du tar reda på hur man gör och sedan fixar det själv!

Sth 12 bindning
Tja
Den stora skruven ställer du höjden på vingarna

det är bara salomon du kan ställa detta + div randone bindningar

detta beror på att du har slitna pjäxor

du har troligtvis gått rätt mycket på hårt underlag/TT

Sth 12 bindning
Tja pjäxorna är i princip nya så de är inte slitna. Jag ska kolla i nån affär vad dom säger, är nere i chamonix nu så finns rätt bra hjälp man kan få runt om. Tack för hjälpen.

Sth 12 bindning
Som sagt, en höjdinställning på tådelen och det behöver inte ha med slitna pjäxor att göra utan kan även bero på att olika pjäxor har olika höjd på tå- och häldel. Gå till en vettig butik så hjälper de dig med det.

Tillbaka
Topp