Stighudar

sture-sson

Ny medlem
Stighudar
Tjena!

har lite frågor ang. just stighudar. är en total novis på området och vill gärna få lite hjälp.

jag har ett par gotama som jag ev. kommer införskaffa randonné bindning el dyl. till.. och givetvis behöver jag då hudar.

måste alla hudar limmas?

gotama dimensioner är 130-105-120. räcker d med 120mm bredd eller är 130 mm att föredra till denna skida?

tacksam för svar!

Stighudar
Hudar utan lim torde vara svåra att få att sitta bra, varför vill du ha det? 120mm ska räcka alldeles utmärkt till gotaman 5mm fritt på var sida i toppen ger knappast några problem. Det är ungefär vad du kommer att skära till för resten av skidan också.

Lycka till / Per

Stighudar
Ursäkta om jag använder din tråd litegrann. Men jag har alltid undrat vad limmet har för inverkan på belag och vallning?

Stighudar
Limmet har väl ingen som helst inverkan på belaget?
Stighudarna är ju som en enda stor tejpbit och där blir ju aldrig något klister kvar på skidan.
Stighudar utan klister blir nog väldigt svåra att använda skulle jag tro...
Själv hade jag kört på 120mm, räcker nog gott och väl.

Stighudar
limmet har vad jag vet ingen inverkan på belaget men vallan kan ni ju glömma efter någon tur. det dras av eftersom.

Stighudar
Om vallan släpper har du inte sicklat o borstat belaget tillräckligt. Om du får valla i klistret försvinner klisterförmågan snabbt o hudarna kommer att släppa o strula helatiden= INTE roligt....

Tillbaka
Topp