Rapiernet
Medlem
Stor smärta i fot, vad och smalben
Skriver å min systers vägnar.
Sitter just nu i fjällstugan och försöker lösa ett problem.
Kan vara så att detta inlägg skall flyttas till annan del av forumet, ber om ursäkt ifall det läggs in fel från min sida.
Syrran har precis skaffat nya pjäxor, ett par Salomon Flyer Jr stl 23.0.
När hon nu åkt på dem i två dagar får hon en krampaktig smärta vid hålfoten, och en brännande känsla i vaden (likt känslan precis innan man får sendrag). Smärtan kommer inte om man hon bara har dem på sig utan det är först när hon börjar åka det börjar kännas. Dock blir den så stor att hon måste knäppa av sig pjäxan och vila vart tredje åk.
När vi kom in till skidshoppen för lite råd rekomenderades att man skulle ta ur sulan för att få en bredare sko, de hävdade att det kan hänga på att hon egentligen ska ha en 23.5 pjäxa. Dock har hon en smalfot och det var därför stl 23.0 rekomenderades vid inköp.
I pjäxan avänds bara en lång skidsrumpa som slutar ovanför pjäxkanten.
Kan en sula med högre häl göra susen kanske?
Någon som har någon idé hur smärtan kan avvärjas? Eller är syrran bara känslig?
Tackar för snabba svar, åker hem för sässongen på fredag.
Sitter just nu i fjällstugan och försöker lösa ett problem.
Kan vara så att detta inlägg skall flyttas till annan del av forumet, ber om ursäkt ifall det läggs in fel från min sida.
Syrran har precis skaffat nya pjäxor, ett par Salomon Flyer Jr stl 23.0.
När hon nu åkt på dem i två dagar får hon en krampaktig smärta vid hålfoten, och en brännande känsla i vaden (likt känslan precis innan man får sendrag). Smärtan kommer inte om man hon bara har dem på sig utan det är först när hon börjar åka det börjar kännas. Dock blir den så stor att hon måste knäppa av sig pjäxan och vila vart tredje åk.
När vi kom in till skidshoppen för lite råd rekomenderades att man skulle ta ur sulan för att få en bredare sko, de hävdade att det kan hänga på att hon egentligen ska ha en 23.5 pjäxa. Dock har hon en smalfot och det var därför stl 23.0 rekomenderades vid inköp.
I pjäxan avänds bara en lång skidsrumpa som slutar ovanför pjäxkanten.
Kan en sula med högre häl göra susen kanske?
Någon som har någon idé hur smärtan kan avvärjas? Eller är syrran bara känslig?
Tackar för snabba svar, åker hem för sässongen på fredag.