STOR väska

zzzchrille

Aktiv medlem
STOR väska
Hej. Jag har efter en massa resor till både alper, pyrineer och svenska fjäll börjat tröttna på min Torspo hockeybag. Den är föredömligt stor, men den blir så rackarns tung och besvärlig att ha på axeln samtidigt som man bubbar på ryggsäck och skidfodral. Då jag i vintras var på väg hem från Italien såg jag dock något som kunde hjälpa mig. Det var helt enkelt en jättestor bag med hjul och handtag. En flygvärdinneresväska i gigantiska mått. Jag undrar nu om det är någon som vet var en sådan väska kan inhandlas. Jag tror att det var en skidlogga på sidan, så det kanske är en teamväska eller liknande. Är oerhört intresserad av att få tag i en sådan och hoppas därmed på forumets hjälp.

MVH /Christian

STOR väska
rossignol har en väska. den är som en boardbag/skibag. men sista ½metern är botten i hårdplast o med hjul. den är klockren. kan ju hålla ögonen öppna hos din sportshandlare eller be att få se i en ross katalog...

STOR väska
Dakine har ett bra 2meters fodral med hjul och hård botten där man får in både det ena och det andra. Dyrt men helt klart värt om du reser omkring mycket, speciellt om du vill ha flera lagg med dig.

STOR väska
Faktiskt så har Warp/stadium en riktigt fin board/skidbag på hjul. Den
är stooor, med hård botten o hjul, och kan veckla ut en ficka för skidor.
Borde gå att få med åtminstone 1.95-lagg och 170-bräda med alla
tillbehör. Samtidigt! Kvaliteten kan jag inte uttala mig om än, men ska
testas framöver. Jag jämförde med en motsvarande dakine, och då såg
faktiskt warp bättre och mer genomarbetad ut. Tror att den kostade
1400, men fick loss min för 850:-) kolla in den, det är mitt tips!

STOR väska
Nåt som jag absolut kan rekommendera är Dakine Split roller 60/40. Har rest med den själv denna vinter och den är grym. inlineshjul bak, separat pjäxfack, inbyggd necessär, fäller ut sig som en hel garderob med 5-6 olika fack så det är lätt att hålla reda på grejerna. Riktigt schysst handtag också för att rulla den, ytterfack, du får plats med ALLT.

Kolla in dakine.com, har sett den på alpingaraget också.

STOR väska
Jag tror att du kan kolla efter nya hokkytrunkar.. det finns de som har hjul där också, har sett kids som kommer och drar sina iaf..
annars så har jag ngn av ovanstående DaKine-boardbagsen eller inte, tror den heter "high roller" men är inte säker.. den funkar ganska bra, den blir tung som fan att dra längre sträckor men det beror förmodligen på att jag har packat den för tungt.. att bära den samma sträcka hade varit en omöjlighet, sen har den en tendens att vika sig lite där brädan slutar typ sista 30 cm på bagen.. dock uppväger fördelarna nackdelarna.. den är schysst!

STOR väska
På stadium finns det en väldigt prisvärd bag på hjul och med utdragbart handtag, väldigt praktiskt. Everest är tillverkaren, tror att Warp har en modell också.
Ta en titt på dessa. Det är grymt skönt att slippa bära all packning.

STOR väska
Har första modellen av split rollern som är lika stor som 60/40, men har lite annan design. Och den får jämt gå som specialbagage. Men har aldrig fått betala något extra eller väntat på den längre än vanligt. Inte har den kommit bort för att någon lat flygplatsarbetare har stört sig på skrymmande, eller olyftvänlig form heller. Enda minuset med aset är väl att den tar upp väl mycket plats i små hotellrum/skrubbar/säsongarkrypin.

Tillbaka
Topp