Stora Blåsjön - ojojoj...

bykan76

Medlem
Är det verkligen bara jag och mina kompisar som har upptäckt Stora Blåsjön?! I sådan fall har vi ju bara att skatta oss lyckliga, för jäklar i havet vilken åkning på baksidan av Mesklumpen.

Ingen annan som vill dela med sig av sina positiva erfarenheter och kanske hänga med på en sväng till, senare i vår? :)

Stora blåsjön är ju mer eller mindre mytomspunnet. Själv var jag där som liten knodd någon gång på åttiotalet. Är sugen på att komma tillbaka, men har inte hittat någon information någonstans om stället. Hur tar man sig dit? Hur bor man?

MVH
Viktor

Enligt mig så är myten sann!

Så vitt jag vet så måste man åka bil för att ta sig dit. Kommer man söderut åker man över Strömsund och Gäddede. Dock är det långt och det tar en jäkla tid att åka på alla småvägar.

I och för sig finns det lokal buss som går via Strömsund och Gäddede, men den tar nog sin tid och går inte så ofta. Ska man dessutom åka off pist så måste man ha bil för att kunna bli upphämtad.

Boendet är hur bra som helst och det finns flera alternativ. Vi bodde på Fjällcampen (www.fjallcamp.se) till det facila priset av 500 kr/natt för en fyrbäddsstuga. Sedan finns det boende kopplat till Fjällripan också, som är krogen i direkt anslutning till skidanläggningen.

Tillbaka
Topp