Stora fötter...

johanbest

Ny medlem
Stora fötter...
Asså... jag har alltid haft problem med att både hitta skor och även riktigt bra pjäxor. Skitjobbigt men W/e. Jag är 193Cm lång strl 46/47 på skorna jag är bara 15. Använder just nu föredetta hyrpjäxor som var de första pjäxor jag nånsin accepterat med modellen Step In <3 så vi köpte de för typ 250 kr? Dock är de lite kalla ibland pga av inredningen, de är inte riktigt jibb pjäxor, namnet är Salomon symbio 500. Pappa har växt upp med att åka skidor, han tävlade bland annat. Efter hans pjäxor gick sönder (plasten var lite för mjuk) köpte han ett par step in (Salomon SX 50), som var de skönaste pjäxorna ever.

Jag varierar med min stil park/slalom ett o annat (Åker på twintips).

De nuvarande pjäxorna som finns o köpa i skidbutikerna tycker jag är så otroligt stela och obekväma. Vad jag vet så är den största pjäxan 31.5. jag använder 30.

Jag vet inte riktigt hur länge mina nuvarande pjäxor kommer att hålla. Step in tillverkas ju inte fortfarande tror jag. Men är det några av er där hemma som vet ett par pjäxor för lite större fötter för jag kan inte hitta något alls.

Mvh//Johan

Senast ändrad:
Stora fötter...
Det är väl bara att valsa in på en relativt seriös skidbutik och be att få prova lite grejor, alt. att de fixar en beställning åt dig. Nu för tiden är inte stl. 46 särskilt stort.
De flesta seriösare butiker brukar ha upp till 46 ellr 47 på lagret.

Tillbaka
Topp