Stora goggles (lins + ram)

sidestream

Ny medlem
Har letat i forumet efter aktuella trådar om stora goggles utan resultat.

Ber nu freerides samlade expertis om råd: vilket/-a är de största gogglesen med avseende på linser och "ram"? Huvudbandet också för den delen, men inte lika viktigt. Är inte glasögonbärare, så själva "rummet" behöver inte vara så stort.

Har kollat på lite bilder av goggles och kommit fram till att följande har hyfsat stora linser:

Oakley Wisdom 07/08
Oakley Crowbar
Scott Alias LTD
Scott Ransom
Dragon Mace
Smith Phenom

Någon som har testat ovanstående och har en uppfattning om vilken som har störst lins/ram eller har prövat några andra goggles med större linser?

Tacksam för svar.

PS jag är tönten på berget som inte kan åka men vill ha det fetaste settet ändå.

kolla in shred optics, dom har sjukt stort synfält!

finns i galna färger, ROSA, GRÖNT, VITT och BLÅTT!!
cheeck it out!

www.shredoptics.com

sidestream sa:
jeppenator sa:
kolla in shred optics, dom har sjukt stort synfält!

finns i galna färger, ROSA, GRÖNT, VITT och BLÅTT!!
cheeck it out!

www.shredoptics.com
Fresh! Finns dom att köpa i Sverige/Stockholm? (Vill ju gärna prova dom också)
aight de förstår jag, jag har faktiskt ingen koll. men vet att de är www.sports.se som har hand om dessa gogglar i sverige, så langa iväg ett mail till Patrik@sports.se så kan han säkert skicka en lista på dom som säljer dessa godingar!

check it out? :)

Vill du ha riktigt stora, kolla på POC Lobes eller nåt :P Inte snygga, menmen...
Har själv Smith Phenom, helt lagom storlek! Annars, kolla Smith Prodigy, dom är mycket större!

denhär är ju definitvt den som ser störst ut.. har inte testat den men den är klin som fan, finns i silver oxå...

poc lobes:

http://www.23hq.com/EXTREME-SPORTS/photo/2474014

sen är ju wistom inte alls speciellt stor ? jag tycker crowbar är mycket större..

ett bra alternativ annars är ju scott Ransom, men inte om du ska ha strapen under hjälmen den är massa spännen o grejer som är sjukt osköna, jag snackat av erfarenhet..

puss gullet

Tillbaka
Topp