Storlek 47/ 300mm i pjäxor! hjälp?

holm000

Ny medlem
Hej jag har som sagt storlek 47 i pjäxor.
Jag har letat över allt. Alla har pjäxor upp till 46,5/29,5cm

Jag undrasr om någon annan haft det problemet eller vart ja ska leta. Vill inte ha en skitpjäxa för 200kr utan jag är en avencerad åkare som vill ha en riktogt bra Freeride pjäxa.

TAck

18 år och 47 i skostorlek?! Holy shit! Well, ska du ha 47 i pjäxor så lär du väl ha 49 i skor? Jag har ett par storlekar mindre i pjäxor. Är du säker på att inte 29,5'orna är för stora?

Helt klart. alltså jag får verkligen ont i tårna av dem. jag har 47/48 i skor. men 29,5 är nästan förtrånga, eftersom man lägger ut en del pengar på dem så vill jag inbte köpa för små. har åkt länge så jag vet hur pjäxorna ska sitta ;);P

Testa och mejla tillverkarna och fråga vad dom har för alternativ om man har så stor storlek att standardutbudet inte räcker. Säkert lättare att få ett svar där, dom har säkert varit med om problemet tidigare.

/Viktor

En bra butik brukar även kunna trolla lite, tex bukla ut skalet lite där det klämmer. Sök upp en bra handlare så kan dom säkert fixa nått bra. Du kan ju inte vara ensam skidåkare i världen med stora fötter.

Tillbaka
Topp