Storlien

JohannaHerman

Ny medlem
Storlien
Tju, någon som vet hur åkningen är i Storlien?
Hur det är offpist?
Om det är ett ställe värt att vara på en säsong?
Om det går bussar till Åre?

Jag vill veta ALLT ni vet om Storlien!

Senast ändrad:
Storlien
Jag har varit där en del då mina föräldrar hade stuga där (nej, de tillhör inte kungafamiljen).
Det är lite pistvakt över stället - väldigt lite folk och gamla liftar. Största nackdelen är fallhöjden som är alldeles för liten. Om man gillar uteliv är det inte heller stället att åka till. Nu verkar dock hotellet ha öppnat igen - varit stängt i flera år.
Enda fördelen är snötillgången (och att det är lite folk)- det är oftast mycket bra med snö och det är få som försöker att åka offpist. Finns några roliga ställen att åka på men det är begränsat.
De brukar vara ganska duktiga på att fixa hopp om man gillar sådant.
Det kanske finns buss, själv har jag åkt tåg.

Storlien
Ah ok, låter väl helt ok iaf. Festa tänkte jag ändå inte göra så mycket, fick nog förra säsongen :P
Det enda som låter tråkigt är väl det där med fallhöjden, men det är väl ganska nära till Åre och andra skidorter så kanske är värt det iaf, lär ju bli mer åkning än här hemma iaf :P

Storlien
Jag tror att området runt omkring är bra för toppturer. Vandrade mellan Storvallen och Storlien i somras och det finns några rätt stora berg västerut(på norska sidan kanske?). Lokaltågen går till Åre. Det kanske går att ta nån buss eller tåg till Meråker också.

Tillbaka
Topp