straps när man flyger

• Trådstartare Trådstartare el_maco
  • Start datum Start datum
E

el_maco

Guest
straps när man flyger
hej !
detta kanske låter som en dum fråga men många säger att straps i allmänhet spricker när det blir jävligt kallt.
Och min fråga är då hur fan går det då att flyga med en bräda till ngt annat land tex. För att i last utrymmet på ett flygplan närmar sig ju temperaturerna -50 grader för fan !!!
Jag ska ner till frankrike över jul och undrar därför. någon som har erfarenhet eller enspekulation kring detta skriv gärna

straps när man flyger
Låter konstigt! Jag kan gå med på att de kanske spricker LÄTTARE när det är kallt (en del plaster har ju den tendensen att bli sprödare i kyla), men att de skulle spricka "spontant" bara för att det är kallt tror jag inte på!

Men vad vet jag?

Ride on!

straps när man flyger
Om de nu blir så mkt skörare är det nog inte bra...de är ju inte ensamma i lastrummet, lr???
Om det ligger några tunga väskor på dem kan det gå illa, tror jag.

Men jag är inte själv erfaren av detta så...jag kan ju inte säga vad du ska göra.

En idé kanske skulle vara att iaf lägga något i dem, så att de får lite tryck innefrån också...Om du fattar vad jag menar.

/Mikael

straps när man flyger
har vart med om att straps har gått sønder nær det har varit kalt, men att det skulle spricka bara av att bara frysas behøver du nog inte oroa dig før.Det skulle ju va helt sjukt.

straps när man flyger
Undra samma sak. Tror nog att strapsen pajjar lättar av kyla. men då krävs nog rejäl påfrestning. men om det gäller custom bindningar så skulle det inte förvåna mig om hela bindningen smulades sänder till molekyler.

straps när man flyger
vad skönt att man inte behöver oroa sig för d, eftersom man har step-in-bindningar!!! *Jiiippiie* Ännu en seger för d riktiga bindningarna.....

straps när man flyger
Vadå straps? Menar du strapsen på bindningarna!
De kommer garanterat inte att "spontan-spricka" bara för att de kyls ner till minus 50 precis som andra påpekat.

För övrigt tror jag inte hållfastheten försvagas så pass mycket av kyla att de skulle gå av under normala förhållanden, jag har åkt när det varit 25 minus plus fartvinden och strapsen har inte spruckit för det. Jag håller med dig, det låter som en dum fråga.

Word.

straps när man flyger
Uhm? hur stor chans är det att temperaturen blir så låg som minus 50 grder i flygplanet (låter kallt att sitta där då)!! en tanke bara

straps när man flyger
Hur många sitter i bagageutrymmet? Bara en tanke... Ibland får man verkligen tänka till här, jättesvårt...

straps när man flyger
hahahaha fan va roliga allae här på freeride.nu håll upp stämmningen gravbbar och kör hårt i vinter !!
Cu el_maco

straps när man flyger
Jag håller med ovanstående här... jag har flugi till Canada ett ex antal gånger och jag har aldrig varit med om att någon ting som har legat i bagageutrymmet har frusit sönder....

straps när man flyger
Att det är femtio grader kallt utanför planet kan jag gå med på, men att den temperaturen skulle råda i bagageutrymmet? Nej... Då skulle det praktiskt taget vara omöjligt att föra med sig några vätskor (läs: drycker) i bagaget efter en semester. Det måste finnas någon uppvärmning i utrymmet.

straps när man flyger
Den här inlägget har redan diskuterats en gång...Då kom frågan om "drycker" i bagaget upp. OM du missat det så kan du väl ändå höra av dig om du får sprit att frysa!

straps när man flyger
Nu menade jag inte bara alkoholhaltiga drycker, men det var iofs inte heller det som den ursprungliga frågan gick ut på. Vad jag menade är att det omöjligt kan vara så kallt i ett bagageutrymme. All möjlig utrustning skulle förstöras, och detta utan att flygbolagen ens sätter upp en varning. Nej du, det är nog lika varmt där som det är i kabinen.

straps när man flyger
Det är sant att det kan bli väldigt kallt i lastutrymmet på flygplanen och bindningsstrapen blir väldigt sköra när de blir jättekalla. Det finns ju något som kallas boardbag och de skyddar både brädan med bindningar från kyla och slag/tryck. Sen sitter ju inte passagerarna i lastutrymmet för Er som inte redan visste detta.

straps när man flyger
Efter att ha frågat en flygexpert så har jag nu fått svaret att det i flygplan alltid finns minst ett uppvärmt rum för att kunna förvara djur. De övriga är inte uppvärmda, men håller normal lufttemperatur på marken. Jag fick även svaret att det förmodligen aldrig blir kallare än -20 grader i ett lastutrymme under flygning.

Så nu slipper vi fundera på det mer.

Tillbaka
Topp