Strumpor

wayney

Ny medlem
Vad kör ni med för strumpor i pjäxorna?

Själv kör jag med ett par höga strumpor för alpint från Seger, hyfsat fodrade men inte supertjocka.

Kör ni själv med strumpor med lite foder eller kör ni med väldigt tunna strumpor?

Sliter ut ca ett par per säsong, så har haft flera olika märken (mest Seger och Falke). Men alltid tunna skidstrumpor i pjäxan. De flesta har dock någon slags förstärkning/lite tjockare i häl, på skenben och ovanpå foten. Verkar vara mer eller mindre standard på alpinspecifika strumpor. Provade kompressionsstrumpa ett år men det funkade inte för mig. Gick tillbaka till Falke då.

KaitsuH

Aktiv medlem
jarnebring sa:
Sliter ut ca ett par per säsong, så har haft flera olika märken (mest Seger och Falke). Men alltid tunna skidstrumpor i pjäxan. De flesta har dock någon slags förstärkning/lite tjockare i häl, på skenben och ovanpå foten. Verkar vara mer eller mindre standard på alpinspecifika strumpor. Provade kompressionsstrumpa ett år men det funkade inte för mig. Gick tillbaka till Falke då.
En liten varning: Falke sockor går stora i storlekar! Mina fötter är ca. 44-45, men 44-45 Falke sockor är allt för stora för mig.

KaitsuH sa:
jarnebring sa:
En liten varning: Falke sockor går stora i storlekar! Mina fötter är ca. 44-45, men 44-45 Falke sockor är allt för stora för mig.
Det stämmer. Brukar sizea neråt när jag köper. Men gör nog det generellt för alla märken, iofs.

Någon som kan tipsa om en strumpa som är tunn runt foten men padding vid skenbenet, alltså typ AG's men med padding vid smalbenet.

Gazza1

Ny medlem
Woolpower PHD strumpor som är en super tunn kompressionsstrumpa med lite tjockare del vid smalbeten. Det absolut skönaste jag haft på fötterna. Lite dyra men överlägsna allt annat jag testat. Har inte fått några skavsår på smalbenen heller sedan jag köpte dem och slipper raka skenbenet som jag var tvungen att göra med vissa andra strumpor.

Mizze

Aktiv medlem
Jag kör i Wapitis kompressionsstrumpor i merinoull, tunna i foten med lätt padding över skenbenet, och deras racingstrumpor i silke, helt opaddade och supertunna. Merinoull när det är under -10 på topparna och silke vid varmare väder. Båda modellerna är knähöga.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp