Stryn 2009

Fredriiiik

Ny medlem
Stryn 2009
Snart är det dax stryn öppnar i slutet av maj!

Allt om stryn!

När är bästa tiden att åka? väder?fest?m.m

kostnader och transport?

Hur mycket snö det har fallit iår?

YOU NAME IT! berätta allt ni hört om stryn 2009 så fort ni hör nått! så alla som ska bege sig dit får en sjuk resa med massa snö och festande!

Stryn 2009
Grym tråd! vi i Smoof ska ta oss upp dit två veckor under sommarlovet!

här är ett litet prisexempel:
14 dagar boende = 1190 nk
8 dagar liftkort = 1417 nk (eftersom vi bor på folven får vi 10% rabatt)

Norska kronan just nu:
1 svenska Kronor = 0,75 Norska Kroner 5 svenska Kronor = 3,75 Norska Kroner 10 svenska Kronor = 7,49 Norska Kroner 25 svenska Kronor = 18,74 Norska Kroner 50 svenska Kronor = 37,47 Norska Kroner 100 svenska Kronor = 74,94 Norska Kroner

Stryn 2009
Billigt eller?! har fått för mig att norge är ett dyrt land..
Prisexempel
Hotdog i trysil efter en långddags åkning 65nk tack för den

Stryn 2009
Kul tråd!
För att se hur mycket det blir i svenska kronor kan man söka på tex "1417 nok to sek" på google så står det högst upp :)

Stryn 2009
Norge är dock dyrt att semestra i nu..
Nok:en står stark emot svenska kronan som sjunkit som en kryssare.

för 1000SEK får du ca: 767NOK.

NOKen står i runt 1.3 mot Svenska kronan just nu.
från www.valuta.se

Stryn 2009
Har definitivt kommit mer än 2,5m snö då detta är snödjupet vid vinteranläggningen som har toppen på ca 930möh. StrynSommerski har basstationen på 1050möh och toppen på 1568möh + att sommerski ligger långt in i dalen och får mycket mera snö! En normal vinter ända upp emot 12m snö!!

Stryn 2009
Abelin sa:
nice:) men hur tidigt bör man boka för att va säker på att de inte är fullbokat
vette faan:) planering e inte helt min grej:P
vi ska sannolikt dit och jag gissar att vi bokar nån gång nu efter påsklovet typ.

glömde quote..

Senast ändrad:
Stryn 2009
tittti540 sa:
när är bästa tiden för att åka till stryn?
Vill man ju inte berätta.....men men det är helt klart bättre ju tidigare man drar om man är där för friåkning vill säga(Baksidan brukar vara....nej ÄR grym då). Annars måste man nog vänta några veckor, runt midsommar brukar parken vara klar och det är ju en fördel för dom som gillar att kasta bort tid på detta he he he........(Ja vet jibba är grymt, börjar bara bli för gammal)

Stryn 2009
Twelvee sa:

Norska kronan just nu:
1 svenska Kronor = 0,75 Norska Kroner 5 svenska Kronor = 3,75 Norska Kroner 10 svenska Kronor = 7,49 Norska Kroner 25 svenska Kronor = 18,74 Norska Kroner 50 svenska Kronor = 37,47 Norska Kroner 100 svenska Kronor = 74,94 Norska Kroner
säker på att det inte är 1190/natt?
eller kanske boende i en bajamaja?

Stryn 2009
Japaner sa:
Twelvee sa:

Norska kronan just nu:
nää, tält är sjukt billigt! ;)

Stryn 2009
Japaner sa:
Twelvee sa:

Norska kronan just nu:
1190 är fan inte billigt asså ^^

Stryn 2009
SOL CHANSER?

Är det någon som varit i stryn ofta och vet när det är bäst sol chanser för över midsommar har jag hört att vädret brukar suga bara massa regn o moln?

Stryn 2009
Go-Bananas sa:
SOL CHANSER?

Är det någon som varit i stryn ofta och vet när det är bäst sol chanser för över midsommar har jag hört att vädret brukar suga bara massa regn o moln?
Väldigt osäker väder i stryn. Var där för 2 år sedan. Folk hade varit där och väntat på sol 2 veckor. De var regn och mulet. Sen när vi kom dit blev stårlande sol alla dagar vi var där=) 30 + var de i dalen hehe:D Sen blev det skitväder igen.

Näe men de är riktigt ostabilt väder. Om man har tur så får man bluebird men oftast mulet. Var inställd på det värsta! hehe:D

Stryn 2009
Det är i princip alltid regnväder i Stryn, så det bör du ställa in dig på redan nu! Var tacksam om du ens får uppleva en dag med lite solsken.

Eftersom att du efterfrågade fest så skulle jag rekommendera dig att åka under antingen öppningshelgen i Maj, midsommaren eller den sista veckan i Augusti. Egentligen så behöver du inte åka upp under några specifika datum för att vara garanterad fest. I Stryn är det alltid ööös när åkdagen är slut. Är väl även därför många väljer Stryn före fonna, även fast alla vet att fonna har en bättre park. Men det ska ju inte vara festandet man åker upp för..

Bil är nog det bästa transportmedlet, förutsatt att man är fler som turas om att köra för att därigenom minimera antalet stopp på vägen. Skönt att dessutom slippa en massa byten osv...

Stryn 2009
Midsommaren är det oftast bäst i parken, Mest röjj på folven, Och då menar jag fan fest asså. Helt stört hur mkt folk det är ute, och alla e så bakfulla dagen efter så dom ligger bara inne och man får parken för sig själv

planerar att åka då, vet inte om jag bor på folven dock.

Stryn 2009
TheFibretech sa:
Pizzaaugust sa:
TheFibretech sa:
hur är det parkmessigt i slutet av Juli?
Smått och ihopsjunket,

satsa på tidigare!
har ingen möjlighet att komma dit tidigare.. hur är folgefonna och vart ligger det? längre resetid än till stryn om man utgår från stockholm? finns så lite information på deras hemsida och norska är inte min grej..
Köranvisningar till Stryn kommun, Norge
906 km – cirka 12 timmar 25 min

hahah enligt google maps tar de 30 min till folgefonna! kör på de

tror dock de ligger nära bergen, dit är det Köranvisningar till Bergen, Norge
1 023 km – cirka 14 timmar 18 min

Senast ändrad:
Stryn 2009
Pizzaaugust sa:
TheFibretech sa:
Pizzaaugust sa:
Smått och ihopsjunket,

satsa på tidigare!
har ingen möjlighet att komma dit tidigare.. hur är folgefonna och vart ligger det? längre resetid än till stryn om man utgår från stockholm? finns så lite information på deras hemsida och norska är inte min grej..
Köranvisningar till Stryn kommun, Norge
906 km – cirka 12 timmar 25 min

hahah enligt google maps tar de 30 min till folgefonna! kör på de

tror dock de ligger nära bergen, dit är det Köranvisningar till Bergen, Norge
1 023 km – cirka 14 timmar 18 min
gött me 30min till sommarskidåkning!

Stryn 2009
Om ni ska dit fa inte för sent! vi var där nångång i slutet innan dem stängde, å då hade parken nästan smält bort. Första dagen var de ingen park som gick att åka i. å railsen hade dem plockat bort. sen frågade vi om dem inte ska sätta upp railsen, kmr inte ihåg vad dem sa. men två dagar senare hade dem iaf byggt ett nytt hopp å lagt upp en flatbox, då kändes resan inte helt onödig. Men inte värt att åka 220 mil tur å retur för en nedsmält park, en box å ett hyffsat blått/rött hopp -_- men om man är där rätt tid så lär de vara sjukt! galet fint berg, å sjuk utsikt när man åker sittliften. Å vi bodde i stryns lilla by, där hade dem massa affärer, fast man orkade inte köpa nått för de var så dyrt. Har för mig att dem hade ett stort köpcentrum, fast dit var vi aldrig. . . Dem hade också en hall me trampoliner å foampits tror jag, iaf trampoliner. Men dem hade inte öppet den då när vi var där ..

rekomenderar att ha med sig en ipod eller laptop som man kan titta filmer på, för det blir ganska uttråkande å sick sack åka 100mil medans det enda man ser är norges höga berg till höger å vänster . . ..

Tillbaka
Topp