Stryn eller Gränsen?

Mountain_Man

Aktiv medlem
Stryn eller Gränsen?
Tjabba!

Jag kommer eventuellt att få loss några dagar i början av juni. Vilket ser ut att vara det bästa alternativet för ögonblicket? Stryn eller Riksgränsen? Som den uppmärksamme förstått är det inte någon parklek jag är ute efter utan stor körning utför branta sluttningar!

MVH/MM

Stryn eller Gränsen?
30 cm puder, strålande sol och vindstilla i fredags. Behøver jag sæga mer?????

De øppnar på fredag!!!!!!!!!!!!!

Vi ses...

Stryn eller Gränsen?
Som de flesta redan vet så är ju Riksgränsen inte något STORT berg i sig, men åkningen är det för den skull inget fel på.

Början på juni kan erbjuda allt från kall nysnö till sol och >25 gr i skuggan, har själv upplevt både och. Mest troligt är väl att du får uppleva lite av varje, förhoppningsvis med en stor portion sol och brant slaskig puckel !

Har inte varit i Stryn, så jag kan inte göra ngn jämförelse, men jag rekommender dig gärna att testa Gränsen !
Är själv där fram t.om 1 juni.

Mvh
Janne

Stryn eller Gränsen?
Hittar ingen snöinfo på Gränsens hemsida. Någon som har tips om sida med snöinfo och/eller webkamera för Gränsen så här års?

Stryn eller Gränsen?
Tackar för svaren! Jo, jag har varit i både Stryn och Gränsen och är ytterst medveten om hur snöförhållandena påverkar åkmöjligheterna. Faktum är ju att linjer som är perfekta i början av veckan kan vara väck (bildligt talat) i slutet av veckan om vädret är allt för milt... Men det tycks ju som Stryn är ett bra alternativ i nuläget.

Annat var det när vi svängde förbi i slutet av juni förra året...bedrövligt är bara förnamnet.

MVH/MM

Stryn eller Gränsen?
Jag va i riksgränsen och såg på NM i
bigmountain. Tllgången på snö var bra då. Ska du åka brant så är ju norddalsbranten både snörik och jävligt brant.

Stryn eller Gränsen?
vad tror in om Stryn i slutet av juli då? tänkte försöka komma i från lite då... om man packar bilen med skidor, MTB, fiskespöt och mängder av bärs... funderar å tälta på campingen "Folven" men det står inget om det på hem sidan??

Tillbaka
Topp