Stryn i mitten av juli?

jvallstran

Ny medlem
Stryn i mitten av juli?
Jag funderar på att åka till Stryn 13-17 juli, men är nu osäker på om det är för sent på säsongen. Kan inte åka tidigare pga jobb.

Jag åker skidor, uteslutande offpist och är inte intresserad av parken.

Är det någon som vet hur snötillången brukar se ut i mitten av juli, och hur den verkar vara i år? Är det ens värt att åka i mitten av juli eller ska man vänta och åka i juni nästa år?

Tacksam för svar av någon med Strynerfarenhet!

Stryn i mitten av juli?
jag va där typ i slutet av juli, på nån avslutningsgrej och då va det sådär.. glasiären hade börjat synas och så i vissa delar av parken och vissa grejer va ju då avstängda.. men det va fortfarande värt det, att få shredda lite hopp och rails på vanlig snö i mitten av sommaren e ju oavsett bättre än något annat man kan göra vid den tiden:) enliigt mig i all fall..

Stryn i mitten av juli?
Kort sakt Stryn är så vackert så det är värt o åka ditt o bara titta på allt sen att man får stå på ett par skidor med är alla tiders.

Stryn i mitten av juli?
hörde att det är väldigt lite snö i stryn i år. har för mig att det står på hemsidan att dom bara ska ha öppet juni ut. om du är ute efter att åka skidor så åk till juvass eller fonna!

Stryn i mitten av juli?
Ska också dit 13-17 :)hoppas på att det finns lite snö kvar.
Men det är ju värt att åka dit för vyerna och den vackra resan.

Stryn i mitten av juli?
Jag har gjort 2,5 säsong i Stryn. Med så lite snö som dem har fått i år är det inte snack om offpiståkning i mitten av juli, om dem ens har öppet då.

Juvass och Folgefonna har ingen offpiståkning, i alla fall inte så sent på säsongen.

Vill du ha offpiståkning i mitten av juli är det nog topptur som gäller. Kolla på www.friflyt.no om du får några tips där.

Tillbaka
Topp