Stryn i sommar?

piMMy

Ny medlem
Stryn i sommar?
Hej!
Tänkte höra om det är någon som har tagit sig till Stryn utan bil på ett smidigt och billigt sätt? Hade tänkt masa mig dit runt 3:e-10:e juni men har ingen bil och måste nog åka ensam då alla mina "sk vänner" bangar...
Om det är någon som har några bra billiga tips får ni gärna skriva en rad!
Ha det gott!

Stryn i sommar?
Du kan ta buss till Stryn. Först med Säffle eller Swebus till Oslo, där byter du och åker vidare till Stryn. Det är väl totalt sex-sjuhundra kronor enkel.
Jag gjorde det förra året. Från Sthlm runt 22.30 och var i stryn runt 15.00 dan efter, det tar alltså ett tag... men man kommer fram!
Pernilla

Stryn i sommar?
Tack! Vill dock gärna åka lite mer än bara 3 dagar. Ska försöka ta mig ner runt den 3:e som sagt, och jag åker från Göteborg dessutom...
Har kollat lite med bussarna men det verkade ganska så krångligt och ta lång tid från Oslo till Stryn.
Är det någon som vet ifall skidbussen går hela juni? Eller måste man lifta ;)

Stryn i sommar?
Däruppe är det helt klart roligast med egen bil. Det finns så jäkla mycket mer än skidåkning däromkring så vill man lägga någon dag eller två på att t ex kolla nordens högsta bergsmassiv Jotunheimen behövs bil. Eller om man vill ta en tur ut i fjordlanskapen med Geiranger o annat grymt fint.

Stryn i sommar?
Den enkleste måten er nok å ta tog fra Oslo til otta, og ta buss videre fra Otta til Stryn, som er 15 mil. Du kan ta bussen som går fra Trondheim til Bergen (Trondheim-Bergen ekspressen), den stopper på Otta på sin vei fra trondheim til bergen. www.nsb.no for tog informasjon og www.nor-way.no for bussinformasjon.
Er usikker på om skibussen går hele juni, men du blir garantert kjent med noen som gir deg skyss.
Stay buck

Stryn i sommar?
Finemang! Tack så mkt :)
Det är inte någon annan som är sugen på att åka från Göteborg till Stryn mellan den 3:e-10:e alt. 12:e juni?

Stryn i sommar?
Hej,

Vi är tre killar som har en eller två platser över i bilen. Vi kör från Malmö via Gbg. Vi tänkte gå på toppturer i Jotunheimen 2 och 3 juni och sen vara i Stryn 4-5. Sen åker vi hem. Hör av dig om du e intresserad. nicke_115@hotmail.com eller 0701-464006

Stryn i sommar?
Lite tjat nu då.
Är det någon som kommer att åka hem ifrån Stryn mellan den 10:e och 12:e juni och har en plats över i bilen? Helst en bil som går mot södra Sverige eller om någon kan släppa av mig i Oslo så jag kan ta tåget hem?
Sen undrar jag också om det är någon som har en ledig plats i någon stuga eller liknande i Stryn mellan den 6:e och hemfärd? Vore kanon, så tråkigt att sova under nån buske ensam ;)

Stryn i sommar?
Det er altid folk som skal til Oslo på søndager, og det går buss som du kan ta.. Ikke no problem å komme seg hjem til Gøtis!

Tillbaka
Topp