Stryn vilken BESVIKELSE

Edii

Ny medlem
Stryn vilken BESVIKELSE
Jag och 2 polare åkte till Stryn i måndags för att åka lite snowboard var det tänkt. Tanken var att vi skulle stanna i 3 nätter så vi fick 4 dagars åk men så blev det ej :(

Tisdag morgon får vi besked när vi väll kom upp i backen att sittliften inte fungerar pga något elfel och att dom inte visste i fall den skulle komma igång under dan alls.

Eftersom vi hade så kort tid uppe så började vi funderar på andra alternativ som Juvass för att rädda situationen. Vi tänkte övernatta i Folven o sen åka tidigt till Juvass men .. vid 23 tiden i baren får vi besked att liftarna var fixade och dom skulle gå på onsdag.
PERFEKT TÄNKTE VI ;)

Onsdag var vi på fjället köpte liftkort för 3 dagar som vi tänkt stanna och hade det riktigt roligt för vädret var kanon i backen och då tänkte man att det va värt resan dit som tog 13 tim (100 mil).

Torsdag morgon när vi packat bilen och ska precis åka upp så får vi besked igen att liften inte fungerar och att elektrikern inte kommer innan kl 11:30 så det kan va så att dom står still hela dan igen .. och då önskade man att man stuckit till Juvass för då hade vi i alla fall fått 3 dagars åk ....

Vi bestämer oss istället för att åka hem till Swe för det va inte värt att vänta längre. Väl nere i campingen frågade vi om vi kunnde få tibax pengar för dom 2 dagar vi inte använder liftkorten för att det är sönder, det skulle lösas sa dom hon var bara tvungen att ringa ett samta.
När vi hade packat klart våra grejer och var redo att åka hem då säger dom i receptionen att vi inte kan få tibax några pengar för att vi använt liftkortet en dag så då kan dom inte betala tibax ...
Då sa jag att det inte är vårt fel att liftarna inte fungerar och att vi har ju betalat för nåt som inte fungerar. Svaret man får då är .. DET ÄR INTE VÅRT FEL HELLER!
Efter många om och men så fick vi tibax pengarna för att vi hade bilat från skåne och aaa vi hade inte fått åka som vi tänkt oss ... ska det spela nån roll var man kommer ifrån så man kan få pengarna tibax för nåt som inte fungerar???

Detta var ingen rolig upplevelse och jag hoppas ni andra får det roligare än vad vi hade i Stryn för bara när jag hör ordet Stryn blir jag spyfärdig nu ...

Kallaset gick på 3000kr/pers för 6 timmars åk i backen.

//Edii

Stryn vilken BESVIKELSE
Yeez. Det lät inte alls trevligt :/ Riktigt surt att personalen inte var särskilt tillmötesgående. Har du kanske en update då på hur det ser ut i stryn just nu? Snömässigt samt parkmässigt?

Stryn vilken BESVIKELSE
Nee det va inget skoj .. Snömässigt såg det ganska bra ut .. Det snöade hela dan igår och i onsdags.. Parken däremot har dom itne äns börjat på. Släpliften var inte klart alls .. Vi snackade me en killen som var ansvarig för parken och han sa att den itne skulle bli klar innan slutet på juni .. om äns det stämmer haha

Stryn vilken BESVIKELSE
För jävligt var det. Värsta av allt var ändå att det var många om och men innan man fick tillbaks sina pengar för liftkortet som inte ens gick att använda. Det är väl en självklarhet att man ska få tillbaks pengarna om man har betalat för nått som inte fungerar. Men men next time åker jag någon annanstans :) inget mer stryn för min del iaf.

/piro

Stryn vilken BESVIKELSE
Man ska aldrig köpa flera dagars liftkort på sommarskidåknig, har lärt mig efter ett antal sommrar i juvass. Dagskort is the shit!

Stryn vilken BESVIKELSE
Jo det har man lärt sig nu också. Missade nog och nämna att informationen var noll i stryn. Innan vi åkte hem igår så fick vi reda på att liften hade redan börjat krångla i onsdags på slutet av dagen. Och vi satt nere i puben med de flesta som jobbar i backen på onsdagskvällen men det var ingen som nämnde att liften hade krånglat igen och att de kunde bli problem igen. Det var också jävla tradigt, att sitta där med alla men ingen som kunde säga något utan att de väntade till morgonen. Dåligt säger jag bara.

Stryn vilken BESVIKELSE
Juvass har ju två liftar, så om en går söder så kan man alltid starta den andra. Jag har inte varit i Stryn men det låter som de har en ganska så dålig service jämfört med Juvass.

Stryn vilken BESVIKELSE
Man kanske ska köra me daxkort när man e på ett sådant ställe jag vet ej har inte så mycket erfarenhet men tanken var att vi skulle åka 3 dagar så vi köpte skipass för tre dar.

Det va inte pga vädret som vi ville ha pengarna tibax utan för det inte fungerade. Jag kan tänka mej att det finns folk som köper flerdagars skipass och så är vädret droppen o att dom då kräver tibax pengarna. men i vårt fall så va det inte så...

Stryn vilken BESVIKELSE
Två prylar..

Ett, fattar inte varför ni skulle få tibax pengar? Vad har liftkort i Stryn med inkomstrelaterd fondförvaltning att göra?

Två, varför sura när backen är stängd? Åk nån annan stans. Om ni redan kört 100 mil va fan är 10 till då till nästa ort. Eller gå på lokal och drick en massa sprit och träffa lite sköna dudes och dudettes..

Stryn vilken BESVIKELSE
SverigeTomten sa:
Juvass har ju två liftar, så om en går söder så kan man alltid starta den andra. Jag har inte varit i Stryn men det låter som de har en ganska så dålig service jämfört med Juvass.
Var har dom den andra liften i Juvass? Jag var där förra helgen (i stekande sol och några cm nysnö) men då hade dom då bara en.
Sen har ju Stryn ett betydligt större åkområde (om liftarna funkar), och mer att tura på.

Björn

Stryn vilken BESVIKELSE
Dave Spruce vadå varför skulle vi få tibax pengarna? Om jag har betalt för ett liftkort i tre dagar då vill jag ha möjlighet att använda liften. Jag har inte betalt för en tjänst som jag itne kan utnyttja.
Om du skulle köpt en tv i en butik och den inte funkade när du kom hem så är det väl självklart att du ska ha pengarna tibax, hade du nöjt dej med att dom i butiken säger till dej att det inte är deras fel att den är sönder?

För det andra om jag får reda på kl 10 på morgonen att liftarna inte funkar den närmaste orten var 2 timmar bort och deras liftar stängde 15:00.

Och en grej till hade jag velat dricka så hade jag kunnat göra det här hemma men jag åkte dit för att åka snowboard. Så jag fattar inte hur du tänker där ;)

Stryn vilken BESVIKELSE
Ja vadå? Stryn har väl inget med ditt fondsparande att göra? Om du har valt att placera pengar i tibax är det ju upp till dig, och Stryn's liftsystem ska ju knappast betala ut pengar till dig som de aldrig ens har haft..

Hade blivit tokig om någon kommit upp till mig och begärt tibax pengarna av mig! Det får du ringa din fondförvaltare alternativt höra av dig till Jason Brady eller Brian McMahon på huvudkontoret i Santa Fe, men tvekar på att dem kommer kunna hjälpa dig.

Stryn vilken BESVIKELSE
Dave_Spruce sa:
Ja vadå? Stryn har väl inget med ditt fondsparande att göra? Om du har valt att placera pengar i tibax är det ju upp till dig, och Stryn's liftsystem ska ju knappast betala ut pengar till dig som de aldrig ens har haft..

Hade blivit tokig om någon kommit upp till mig och begärt tibax pengarna av mig! Det får du ringa din fondförvaltare alternativt höra av dig till Jason Brady eller Brian McMahon på huvudkontoret i Santa Fe, men tvekar på att dem kommer kunna hjälpa dig.
:S:S:S

Stryn vilken BESVIKELSE
Dave_Spruce sa:

hahahahha klockrent ju,

Stryn vilken BESVIKELSE
Dave_Spruce | Idag 00:17.... hahaha

...och, är inte stryln notoriskt kända för att ha krånglande liftar?

För några år sedan när vi var där fungerade inte sittliften heller, vi gick upp. hur svårt är det en fot framför den andra. Bra uppvärmning. Skulle vilja säga att det är dålig stil att åka 100mil hem Utan att hajka skiten en enda gång.

Stryn vilken BESVIKELSE
Edii sa:
Asså dude vad fan yrar du om?
Han driver nog lite med ditt sätt att skriva tillbaks
http://www.thestreet.com/quote/TIBAX.html

För övrig håller jag med Johan Kristoffers, lite hajk kan man kosta på sig.
Men surt att köra hela vägen för 6 timmars åkning. Men så är det med Stryn, brukar ju vara vädret som sätter stopp. Dagskort är ett måste, eller enkel kort + hajk
Ni skulle självklart ha tillbaka pengarna.

//Reine

Stryn vilken BESVIKELSE
JohanKristofers sa:
Dave_Spruce | Idag 00:17.... hahaha

...och, är inte stryln notoriskt kända för att ha krånglande liftar?

För några år sedan när vi var där fungerade inte sittliften heller, vi gick upp. hur svårt är det en fot framför den andra. Bra uppvärmning. Skulle vilja säga att det är dålig stil att åka 100mil hem Utan att hajka skiten en enda gång.
Tittar man på deras hemsida så står de inget om problem med liftar, om dom har problem men liften så kan dom väl skriva de på hemsidan... Så slipper folk åka upp dit i onödan.

Stryn vilken BESVIKELSE
synd att alla forum trådar spårar ur på detta sätt men men...så är det väl när dom flesta som besöker denna site är snorungar!!!

Stryn vilken BESVIKELSE
JAHA!!! Du menade att du skulle ha pengarna tillbaka?! Jaja det håller jag helt klart med om, riktigt uselt av Stryn. Lite svårt att förstå vad folk menar när dem använder ord som inte finns i Svenska språket.

Stryn vilken BESVIKELSE
Dave_Spruce sa:

hahaha! klockrent

Stryn vilken BESVIKELSE
Dave_Spruce sa:
JAHA!!! Du menade att du skulle ha pengarna tillbaka?! Jaja det håller jag helt klart med om, riktigt uselt av Stryn. Lite svårt att förstå vad folk menar när dem använder ord som inte finns i Svenska språket.
Hur kommer det sig att alla andra som har läst det förstår förutom dig? Det kan bara betyda en grej, att du är väldigt efterbliven och dum tydligen ;)

Stryn vilken BESVIKELSE
Edii sa:
Dave_Spruce sa:
Hur kommer det sig att alla andra som har läst det förstår förutom dig? Det kan bara betyda en grej, att du är väldigt efterbliven och dum tydligen ;)
haha så är det när folk vill ha uppmärksamhet :P och försöker vara roliga ;)

Stryn vilken BESVIKELSE
Till Edii:
oj oj oj, seriöst bullshit....

för det första, jag var på stryn när ni var där. Jag känner personalen och ni fick tillbaka pengar för liftkorten, kom inte och här och snacka shit om saker som inte hänt!
Personalen på stryn var snälla mot er för att ni hade åkt så långt för att komma till stryn.
Egentligen så skulle ni inte fått tillbaka nått om de hade följt alla regler dom ska gå efter. Jag vet efter egen erfaring och därför köper jag bara dagskort där numera.
Det går hur lätt som helst att få tillbaka pengar för sånt som hände er från eran resförsäkring. Men ni var väl så smarta och inte hade nån sån.

för det andra, alla som varit och är på stryn kan läsa på skyltar där du köper liftkort att det är INGEN tillbakabetalning på liftkort vid dåligt väder, teknisk fel, maskin stopp m.m. om du är så blind att du inte kan läsa så är det ditt fel. Personal där uppe är inte skyldiga att informera om sånt. Och strynefjellet är inte som andra skicenter. Visst jag tycker själv att det ska vara tillbakabetalning av liftkort vid tekniskt fel på stryn men så är det bara inte. dålig stil men om du hade vetat lite mer om stryns historia så kanske du förstår lite mer.
Har du nån aning om hur mycket arbetskraft och PENGAR det kostar för att få upp glaciärliften VARJE år? nej!
Har du nån aning om hur mycket problem det är varit med att få upp glaciärliften för sommerskicentret i år? nej!
Har du nån aning om hur många timmar personalen la ner OM dagen på att försöka fixa liftarna? nej!

tråkigt om ni hade en dålig upplevelse av stryn, men för oss andra som har varit där i flera år så tror jag att jag kan snacka för många, att stryn och folven är helt underbart!

och snälla lilla du kan inte jämföra att köpa en servicetjänst (som ett liftkort är) och att köpa en tv. hahaha

Och förresten en sak till de är svårt för personalen att säga till gäster på kvällen i puben när dom inte ens vet själva om liften ska gå nästa dag eftersom de som jobba med liften inte kom ner från fjället förren sent på natten.

håll käften om saker som du inte vet nått om!

Stryn vilken BESVIKELSE
Hm...At du skal ha tilbake pengene viser vel kanskje at du ikke leser på ditt liftkort når du kjøper det? Har kjørt ski i 20 år og på alle mine liftkort bruker det å stå at de ikke blir refundert ved stenging pga,vær,teknisk svikt osv....Ser din furstrasjon,men er ganske så normalt at man ikke får tilbake penger. Det skisenter ofte gjør er at om en heis stopper og man blir stuck i den feks så får man et nytt gratis dagskort eller weekend kort eller noe. Og jeg vet det ikke bare er i norge det står på lift kortet at man ikke får penger tilbake ved teknisk svikt. Om dere hadde gjort litt research før dere dro ville dere også vist at 1: fjell heisen gikk ikke 2: Stryn sliter ALLTID med heisen tidlig på sesongen! De ligger langt til fjells har kort sesong og får ikke gjort mye service på heis og maskiner før sesongen er i gang da veien opp sjelden blir ferdig brøytet før bare noen dager innan åpning.

Mitt tips er slutt å grin over penger du ikke får tilbake gjør bedre research og stikk heller tilbake over fjellet og til juvass om heisen på stryn ikke går.

p.s

Stryn og park er aktivitet sent på sesongen...tidlig er dte freeride som gjelder der oppe!! Det ville du også funnet ut med bedre research! Juvass og folgefonna er de som har bra sommer park i norge for tiden!!

Stryn vilken BESVIKELSE
bymbi sa:
Till Edii:

för det första, jag var på stryn när ni var där. Jag känner personalen och ni fick tillbaka pengar för liftkorten, kom inte och här och snacka shit om saker som inte hänt!
Personalen på stryn var snälla mot er för att ni hade åkt så långt för att komma till stryn.
Egentligen så skulle ni inte fått tillbaka nått om de hade följt alla regler dom ska gå efter. Jag vet efter egen erfaring och därför köper jag bara dagskort där numera.
Det går hur lätt som helst att få tillbaka pengar för sånt som hände er från eran resförsäkring. Men ni var väl så smarta och inte hade nån sån.

för det andra, alla som varit och är på stryn kan läsa på skyltar där du köper liftkort att det är INGEN tillbakabetalning på liftkort vid dåligt väder, teknisk fel, maskin stopp m.m. om du är så blind att du inte kan läsa så är det ditt fel. Personal där uppe är inte skyldiga att informera om sånt. Och strynefjellet är inte som andra skicenter. Visst jag tycker själv att det ska vara tillbakabetalning av liftkort vid tekniskt fel på stryn men så är det bara inte. dålig stil men om du hade vetat lite mer om stryns historia så kanske du förstår lite mer.
Har du nån aning om hur mycket arbetskraft och PENGAR det kostar för att få upp glaciärliften VARJE år? nej!
Har du nån aning om hur mycket problem det är varit med att få upp glaciärliften för sommerskicentret i år? nej!
Har du nån aning om hur många timmar personalen la ner OM dagen på att försöka fixa liftarna? nej!

tråkigt om ni hade en dålig upplevelse av stryn, men för oss andra som har varit där i flera år så tror jag att jag kan snacka för många, att stryn och folven är helt underbart!

och snälla lilla du kan inte jämföra att köpa en servicetjänst (som ett liftkort är) och att köpa en tv. hahaha

Och förresten en sak till de är svårt för personalen att säga till gäster på kvällen i puben när dom inte ens vet själva om liften ska gå nästa dag eftersom de som jobba med liften inte kom ner från fjället förren sent på natten.

jusst det!! annars kan nån bli ARG!!

förövrigt tkr jag att alla skidorter borde ge tillbaka pengar för liftkort om det skulle vara å att liften pajjar! :)

Stryn vilken BESVIKELSE
för det första, jag var på stryn när ni var där. Jag känner personalen och ni fick tillbaka pengar för liftkorten, kom inte och här och snacka shit om saker som inte hänt! ?????????

bymbi: Om du tar och läser edii´s text igen så kommer du att hitta `Efter många om och men så fick vi tibax pengarna`.

Stryn vilken BESVIKELSE
6 tips när liften krånglar.

-Hajk
-Bli hög på dieselångor vid ankarliften när personalen förgäves försöker få igång den
-Badmadrass i nån fors
-Studiebesök i djurisk-nordisk ungdomsfylla på Folven på midsommarafton
-Be Tommen dra nån gammal snowboard anekdot
-Softa på nån topp och kolla in utsikten! Rätt fint, eller hur?

Senast ändrad:
Stryn vilken BESVIKELSE
bymbi sa:
Till Edii:

Haha, vad spelar det för jävla roll om det är jobbigt och kostar mycket pengar att få upp liften? Om de nu har tagit det uppdraget så är det väl bara att göra skiten.

Stryn vilken BESVIKELSE
Dejo sa:
för det första, jag var på stryn när ni var där. Jag känner personalen och ni fick tillbaka pengar för liftkorten, kom inte och här och snacka shit om saker som inte hänt! ?????????

bymbi: Om du tar och läser edii´s text igen så kommer du att hitta `Efter många om och men så fick vi tibax pengarna`.
tänkte precis säga samma sak..

Stryn vilken BESVIKELSE
Om jag hade jobbat i kassan hade jag nog gett dig lite monopolpengar, förmodligen ur den riktigt kassa franska versionen med. Är man för dum för att lära sig stava, är man nog för dum för att se skillnad på riktiga pengar och monopolpengar med...

Stryn vilken BESVIKELSE
Folgefonna verkar ju annars vara ett mkt trevligare alt. till Stryn/Juvass! Nackdelen är ju att resvägen är betydligt längre.. Men det kanske det är värt?(!) Ser ju ut som dom ligger en klass över Stryn/Juvass, både när det gäller size på skidområdet och parken. Nitroteamet gjorde en fin film därifrån http://www.folgefonn.no/galleri/filmar/

Stryn vilken BESVIKELSE
Hur i helvete kan en tråd fyllas med så mycket skitsnack.
Det är väl självklart att man får tillbaka pengarna om ett liftsystem lägger av.

Töntigt att ens argumentera för en anläggning i ett sådant fall.
Ingen åkning = pengarna tillbak PLUS eventuell boenderabatt om man betalat för det med.

Stryn vilken BESVIKELSE
Edii blev lätt ägd nu tycker jag.... Stryn har ju skyltar som talar om vad som gäller. Men kan man inte stava kan man kanske inte läsa heller??

Senast ändrad:
Stryn vilken BESVIKELSE
Löjligt att ni ens orkar bry er om stavningen, håll er till topic istället.

Och bymbi du som är så jävla smart, hur många ställen är det inte betalar tillbaka pengar för något som inte fungerar ??? Det är väl en självklarhet och om inte fallet är så, så ska de fan ta och informera om det, speciellt om liften inte fungerar ena dagen och är igång dagen efter. Hur svårt är det för de och öppna sin käft och säga att ni grabbar kanske inte borde köpa fleradagars kort pga att ni får inte pengarna tillbaks. Och det är väl inte vårt jävla problem om liften inte fungerar ? Och det med att arbetarna kommer ner sent på natten. Vi såg väl vilka som jobbade och sedan på kvällen/natten satt de också i puben när vi var där. Så kom inte hit och hitta på själv istället för att säga något till andra.

Tillbaka
Topp