Stryn?

• Trådstartare Trådstartare swedfighter
  • Start datum Start datum
S

swedfighter

Guest
Stryn?
Undrar hur bra stryn egentligen är om man bara vill köra puder och ha skaplig lutning. Bryr mig inte om parker och hopp. Kör helt enkelt bara puder och offpist och några naturliga hopp i terängen som mest, är stryn bästa vår/sommaralternativet eller ska man dra till gränsen som jag vet är schysst?

Stryn?
Puder lär du ju inte hitta, skönt vårslask däremot. Baksidan ner från Stryn är ett jäkligt bra offpiståk med bra lutning ovh längd. Vara några polare och en bil bara så hinner men ett gäng åk per dag. Stryn ska ju ha grymt mycket snö i år som det verkar

Stryn?
mm jag ska till stryn o bo på folven från midsommar ska va mkt folk då har jag hört..

Stryn?
Jeg har vært på både Stryn og Fonna..Fonna har Norges lengst brelift, men de har kun den ene liften, men Stryn har to lifter etter hverandre. Fonna har ikke like mange off-piste muligheter i forhold til Stryn. Stryn har som nevnt av Einar både kortside og langside man kan kjøre på baksiden, og du har også flere muligheter langs liftene om du ikke vil kjøre så langt av gårde..Fonna har flere alpinister som trener der(og de bruker alle bakkene), mens Stryn har alpinfri sone:) Dessuten Folven camping er et bra sted å bo. Stryn anbefales!

Stryn?
I år er det MYE snø på Stryn..og d er ikke umulig at d kommer pudder,mn d er alltid mindre sjanser for d om sommeren enn vinterstid så klart..

Stryn?
Har ni kollat in teasern från i år på Stryns hemsida? Ser ut att vara grymma förhållanden, med nästan lika ofantliga snömängder som 2005:D
www.strynefjellet.com

Senast ändrad:
Stryn?
Kan inte nån som har varit i Stryn ett par gånger eller så, ge lite värdefulla tips vad jag ska tänka på om jag åker dit första gången?

Stryn?
Jag har varit där tre gånger och tycker det är grymt bra.
Förra året var det ganska dåligt med snö men jag har varit med om nysnö efter midsommar.
Temperaturen kan variera mellan minusgrader ena dagen och 20+ dagen efter, vädret är ganska lynnigt, stor risk för dimma så man ska kanske inte räkna med att kunna åka för fullt varje dag.

Breda skidor är att rekommendera i den mjuka snön, annat som man inte bör glömma är solskydd, man kan bränna sig rejält även om det inte är strålande solsken.

Annars är det väl som vanligt i norge, trevligt folk men dyr öl, ta med från sverige.

Om nån undrar ngt annat så kan jag försöka svara på det.

Stryn?
Jag har en fråga, hur bra är stryn egentligen när det gäller friåkning. Om man bortser från det underbara att kunna åka skidor/snowboard på sommaren, är det verkligen värt att åka buss i 10 timmar drygt eller är det bättre att lägga pengarna på resa i vinter och köra lätt puder förhoppningsvis? :-)

Stryn?
Alla snackar om stryn, men inga bilder kommer från anläggningen. Jag åker dit i morgon och har ännu inte sett en bild på parken :///////

pls lägg upp lite media :)

Tillbaka
Topp