Stryn

Stryn
Jag har varit där en handfull gånger. Bara i början av sommaren, typ slutet av juni så det är utifrån det jag pratar.

Mycket snösäkert på grund av sin höjd. Mycket vindosäkert på grund av sin höjd. I juni kan man få åka kallpuder och kallsnö, de saltar en del i de övre pisterna så där kan man få åka hårdpreparerat hela dagen.

De brukar ha 2-3 piper utkarvade i glaciären, en del hopp och nu på senare år även några rails. Det finns goda möjligheter till offpiståkning, brant och hyfsat lång. En annan bra grej är att alla linjer går ner till samma ställe eftersom dalstationen ligger nästan i en gryta, det är bra för man slipper hika när man väl kommit ner. Tidigt på säsongen går det att åka ner mot hotellet och få ett riktigt långt åk.

Är det framförallt hopp, pipe och rails du är ute efter tycker jag att du skall kolla in ett annat ställe också Folgefonna, det vet jag inte så mycket om mer än att de har sämre fallhöjd än Stryn men mycket mera hopp och rails.

Undrar du över något mer säg bara till.

Stryn
jag va i stryn runt midsommar för ett par år sedan åh jag tyckte det
va grymt bra, det e ju dess utom svårt att hitta ett snö säkrare
ställe.//erik

Stryn
Skämtar du...
Stryn är ett måste på midsommar
Folven camping, ringnes, bigjump och studsmattor
Det blir drag, lovar
Dennis

Stryn
Har också varit där en del. (1995- 2001).
Stryn under sommaren is the place dude. Grymt skön stämning på campingen, men även riktigt bra åkning för o vara sommar då helst i juni, men även juli.

ÅK DIT!

Stryn
hur långt är det mellan fogelfonna och stryn då??
en annan fråga... hur långt är det från oslo till stryn?
eller vilken väg åker man...
funderar på att dra dit i juni/juli....
och:: har stryn någon hemsida ?

Stryn
hej!
Tænkte bara tala om att det redan ær øppet på helgerna i Stryn (om det inte snøat før mycket så de måste stænga vægen igen...)
Igår åkte vi i 20 cm puder hela dan!!! Vårskidåkning i all æra, men puder ær gott!!! Alla baksidor etc etc ær riktigt fina! Å vill du ha bæsta snøn och lite mindre trængsel, så kom føre midsommar! Vill du ha riktigt bra tok-party, så ses vi till midsommar...

Stryn
Till Folgefonna tar det 11 timmar från Göteborg och 13 timmar från Stockholm.

Det var några år sedan jag var i Stryn och som jag nu sett på deras hemsida har de bytt lite profil. Nu fanns det bra med hopp, många rails och som vanligt mycket bra offpiståkning om man vill ha det.

Folgefonna har som jag sagt tidigare sämre fallhöjd än Stryn och riktar nästan enbart ín sig på hopp och rails.

För mer info kika in på dessa hemsidor.
Stryns hemsida: (finns flera bättre, men hittade inte de nu)
http://www.snowboard.no/camp/
Folgefonnas hemsida: http://www.folgefonna.no/en/default.asp

Stryn
tackar för alla länkar och tips!! 8)

... frågan är bara: riksgränsen eller stryn.. det är det jag funderar över nu.. men det är ju ett tag till att fundera ... förhoppningsvis

sitter och tittar ut i fönstret nu på den slasksnö som kom igår.. det går inte att åka snöbräda på, också förstör den för skateboardåkningen.... 8(

Tillbaka
Topp