STS Skidinstruktörkurs Bad Gastein 3/12-11/12

G-iannis

Ny medlem
Två glada skåningar drar ner till BG för lite skidåkning, ska gå skidinstruktör kursen sedan säsonga.
Hade varit kul om man hitta några sköna typer och dela boende med samt fira julafton och nyår ala Sweden style ! :D

Tror du blir ensam tyvärr, verkar inte vara några på Freeride som ska till BG öht..

Haha! Jag och en polare kommer ner där den 6 dec och stannar där hela säsongen. Så vi ses säkert där nere. Lycka till på kursen, gick den förra året.

Hei,
Jeg skal også på dette kurset. Noen snille svensker som kunne kjøpt med en stokk snus (general løs) til en nordmann som bor i italia?

Jeg betaler så klart det koster og legger på en god rødvin:-)

Varför får man STS-kursen om man senare ska säsonga. Eller förväntar du dig att få jobb i BG för STS?

Kursen är hård, många kuggar. Få % får jobb och dyrt är det. Mycket pengar för 4 dagars skidåkning med STS :p

Vannish sa:
Varför får man STS-kursen om man senare ska säsonga. Eller förväntar du dig att få jobb i BG för STS?

Kursen är hård, många kuggar. Få % får jobb och dyrt är det. Mycket pengar för 4 dagars skidåkning med STS :p
äh, vi tänkte kan vara en kul upplevelse liksom.

Ja jo, kul på sitt sätt är den. Men går att ha betydligt roligare för dom pengarna! Tex att slippa sitta och plugga kl 3 på natten efter en obligatorisk utgång... I 3 dagar i rad. Men men, nu är jag lite bitter. Ska tilläggas att jag blev rekommenderad, så jag är inte bitter för att jag skulle ha kuggat!

hahahaha :D ja men va fan en vecka kan man hålla ut så farligt är det ju inte ;) sen har man en hel säsong framför sig.

Jag hade ju aldrig i helvete gjort den kursen! Speciellt om jag inte ens hade räknat med att få jobb på STS..

Vet ju flertalet som ångrar att de tog den kursen.

Under den veckan hade de ju va bra att istället fixa boende om ni inte löst de för säsongen och kanske ett annat jobb?

ok, testa hotel Regina. Dom renoverade förra året och ja tror att man kan både bo & jobba där.

slavjobb hittar du på hotel bellevue :)

feskarn sa:
Jag hade ju aldrig i helvete gjort den kursen! Speciellt om jag inte ens hade räknat med att få jobb på STS..

Vet ju flertalet som ångrar att de tog den kursen.

Under den veckan hade de ju va bra att istället fixa boende om ni inte löst de för säsongen och kanske ett annat jobb?
Kan inte annat än att hålla med!

Vannish sa:
Ja jo, kul på sitt sätt är den. Men går att ha betydligt roligare för dom pengarna! Tex att slippa sitta och plugga kl 3 på natten efter en obligatorisk utgång... I 3 dagar i rad. Men men, nu är jag lite bitter. Ska tilläggas att jag blev rekommenderad, så jag är inte bitter för att jag skulle ha kuggat!
Tja! Ska gå den här reseledarkursen nu den 10.. Har ju bara läst massa negativt men de blir väl vad man gör de till:) Hur som hellst så tänkte jag bara kolla eftersom du skrev att man skulle plugga.. Vad är de man pluggar på då?

För de som undrar:

STS Alpresor har ingen egen skidskola så vi som företag anställer inte skidlärare. Däremot så rekommenderar kursledarna de främsta på kursen till skidskolan i Bad Gastein. Alla deltagare som godkänt genomför kursen får diplom/certifikat för Skidinstruktör Steg 1 efteråt. Kursen är internationellt certifierad med ISIA (International Ski Instructor Association) och berättigar dig att söka jobb på alla skidskolor i världen.

Det brukar inte vara särskilt svårt att få jobb som skidlärare I Alperna, i princip samtliga som godkänt genomfört utbildningen brukar få arbete efter avslutad kurs. Både vi och Den Norske Skiskole som vi arrangerar kursen tillsammans med har gott om kontakter som vi gärna förmedlar.

Richard Wilke STS Alpresor

det som Richie_wilke säger kan jag till viss del backa, de som verkligen ger järnet och visar att de vill får åtminstone möjlighet att jobba med skidskolan i BG. Däremot är det väldigt väldigt få % som får jobb på STS, det var typ 6-10 personer totalt när jag var där och säsongade. Däremot inte sagt att det är en dålig resa!

Och om man inte super redlöst (som jag dock tyvärr gör då ;D) så kan man klara kursen ganska väl, men se det inte som en semester för det är det definitivt inte.

lycka till!

Snödjup

Tillbaka
Topp