Studera i alperna 2011/2012 - söker boendekompis

Erika87

Ny medlem
Som rubriken säger så planerar jag att varva skidåkningen med plugg nästa säsong. Jag har inte bestämt till 100% vart jag ska än men troligtvis någon stans i Frankrike.
Undrar om det finns någon mer som har samma/liknande planer och är intresserad av att dela boende?

Har planer på nåt liknande. Tänkte inte plugga, utan jobba på distans. Vet heller inte om jag tänker stanna hela säsongen. Verbier har jag hört mycket gott om, men är också lite oklar över exakt vart jag vill. Mellan vilka datum hade du tänkt dig åka?

jklintan sa:
Har planer på nåt liknande. Tänkte inte plugga, utan jobba på distans. Vet heller inte om jag tänker stanna hela säsongen. Verbier har jag hört mycket gott om, men är också lite oklar över exakt vart jag vill. Mellan vilka datum hade du tänkt dig åka?
Jag ska stanna hela säsongen, frågan är om jag ska stanna över säsongen eller ett helt år men söker först och främst någon som vill dela boende över säsongen. Jag är nog mest inne på någon stans i frankrike: Chamonix, Val thorens eller kanske val disere..men har inte bestämt till 100% beror lite på vad jag hittar för boende och vilket som har bäst offpiståkning..

Jag har också liknande planer med vet inte vart än! Är på att dela boende!!

Hej!
Har också funderat på det. Vart har du tänkt studera? Eller är det på distans?
Jag är sugen på att läsa franska, det enda jag har hittat är med Insted i Chamonix...

Hej,

Vi är två kompisar som ska resa runt lite under vintern/våren.

Vår plan är att vara i Chamonix en månad från januari-mars, har ingen betydelse. Är det någon som har platser över i en stuga/lägenhet eller är intresserade av att dela boende så hör gärna av er. Vi är flexibla gällande pris, period eller område. Vi bor just nu i Stockholm, är ju 26 år och älskar alplivet. Hör av er :)

/Louise & Josef

Tel: 076-19 68 000 el 073-048 72 53

Det är en tanke jag med haft ifall det inte blir några studier. Vara borta ca en månad någon stans i alperna. Men det kan ju också bli ganska dyrt och om det går att hyra boende endast en månad?

hade själv inte direkt plugga men lära mig franska via jobb när jag väl är på plats. hade varit gött att få styrt boende innan man åker ner :) när hade du tänkt dra ner? har inte direkt tänkt ngn speciell plats i frankrike men vill kunna gå på toppturer en mkt.

Jag har planer på att ta studieuppehåll och dra till Chamonix i mitten av December och har ännu ingen koll på hur jag tänkt bo eller så! Drar förmodligen själv, alt har jag en kompis med mig en månad!
Absolut öppen för att dela boende. Har du säsongat i Frankrike tidigare/ vet var man borde bo?

Jag har redan hittat boendekompis och vi har bokat boende.
Har aldrig varit där förut men vi tittade en del på:
www.seasonalaccommodation.com
Dom verkar schyssta och har en del bra lägenheter.

låter super bra, men verkar dock bara ha lägenheter som sträcker sig hela säsongen.
Skulle kunna tänka mig att dra i mitten av februari till mitten av april, eller kanske endast en månad..
Ingen som funderar samma sak eller har tips på boende för en sån kort period?
Har också funderat på att åka med insted, men känns som jag är för gammal för sånt. Så har tänkt söka kurser på distans! Eller bara ha de gött: )

Tillbaka
Topp