Stureplans Eliten Till Åre Över Nyår Ladda !

skidmannen sa:
Fan va fett! Fyll ALLA hotell med Stureplanseliten. Eller 90-åringar. Huvudsaken är att det är folk som håller sig borta från själva skidåkningen så att vi andra får mer plats.
Var är "Gilla"-knappen när man behöver den som mest?

Myran sa:
skidmannen sa:
Fan va fett! Fyll ALLA hotell med Stureplanseliten. Eller 90-åringar. Huvudsaken är att det är folk som håller sig borta från själva skidåkningen så att vi andra får mer plats.
Var är "Gilla"-knappen när man behöver den som mest?
Man borde verkligen kunna ratea kommentarer på freeride... på samma sätt som facepunch, ungefär. (typ Good answer, bad answer, funny osv) eller bara Like :)

skidmannen sa:
Kan inte annat än att hålla med dig, kommer bli jävligt skönt att ha alla fina åk för sig själv! Bara att hoppas på bra med dump!

Shit asså... varför tror "Stureplanseliten" att hela livet går ut på att bränna pengar på Champagne?

Riktiga skidåkare bor tajt, dricker fulöl, skaffar gogglebränna och tar första liften upp på soliga puderdagar när "eliten" är bakfulla..
Mest patetiska freeride tråden på länge!

Satan vad denna trad hade blivit flamead pa TGR. haha

Det är ju kul att analysera en del svar här...

Sture-P sa:
Vad vore bygget utan lite lyx och flärd? Ni bönder kan behöva lite pengaflöde i byn.
Här kan man fundera, är det här en riktig stureplanskille som är så puckad att han reggar ett nytt konto och döper sig till Sture-P, eller är det ett uttänkt drag och ironin i det hela är att han faktiskt döpt sig till Sture-P? Jag tror på det sistnämnda.

Sture-P sa:
Fiberteknologi sa:
Sture-P sa:
Vad vore bygget utan lite lyx och flärd? Ni bönder kan behöva lite pengaflöde i byn.
Gjorde du denna användare för att börja tjata i denna tråd eller?
Nej, jag heter Sture Prentz, och passade på att skapa en användare när jag hade chansen att använda mitt namn till något kul!
Ja Fiberteknologi, vad fan tror du han gjorde denna användare för?

Henk021 sa:
Sture-P sa:
Fiberteknologi sa:
Nej, jag heter Sture Prentz, och passade på att skapa en användare när jag hade chansen att använda mitt namn till något kul!
HAhA skönt namn
Ytterligare ett problem. Är denna kille kungen av ironi eller tror han på riktigt att Sture-P heter Sture Prentz? Jag blir förvirrad.

Foxxi sa:
lustig tråd det här, annorlunda turnout än vad stureplansstekarn hade tänkt sig? :P
Ännu ett problem... tror denna kille att trådskaparen är en riktig stureplansstekare och att tråden är en riktig pepp-tråd för alla andra stureplansstekare -eller är Foxxi ironisk?

Det är så jävla svårt nu för tiden att veta om folk är ironiska eller blådumma i skallen... speciellt när man använder så jävla tung ironi att man nästan tar den för att inte vara ironi. Men jag hoppas innerligt att det är ironi, även från er användare som kommer med störtsköna men dumma kommentarer.

Jag är en siamesisk tvilling med tre huvuden. När de andra har somnat brukar jag runka framför tv:n.. Är jag bög?

PS. Jag vill bara ha vettiga svar! DS

AFTERBANG sa:
hur blir man en stureplans elit?

patetiskt.
Har ullrock på sig. Haha en gång när jag var där nu i höst så kom jag med min färgglad blåa jacka medans resten av folket hade den svarta/gråa stilen med ullrock.

Kul när olika elitfolk vill samlas i sköna fjällen för i backen är vi alla lika eller där bestäms eliten efter ens skidteknik.

PeeGee sa:
påminner om efterfesten till winter jam på whiteroom :P
Den var ju tråkig bland alla uttröttade människor. En mer stelfest får man leta efter. Däremot Country Club i Åre det är kvalitét och känsla.

felix sa:
Det är ju kul att analysera en del svar här...

Sture-P sa:
Här kan man fundera, är det här en riktig stureplanskille som är så puckad att han reggar ett nytt konto och döper sig till Sture-P, eller är det ett uttänkt drag och ironin i det hela är att han faktiskt döpt sig till Sture-P? Jag tror på det sistnämnda.

Sture-P sa:
Fiberteknologi sa:
Sture-P sa:
Ja Fiberteknologi, vad fan tror du han gjorde denna användare för?

Henk021 sa:
Sture-P sa:
HAhA skönt namn
Ytterligare ett problem. Är denna kille kungen av ironi eller tror han på riktigt att Sture-P heter Sture Prentz? Jag blir förvirrad.

Foxxi sa:
lustig tråd det här, annorlunda turnout än vad stureplansstekarn hade tänkt sig? :P
Ännu ett problem... tror denna kille att trådskaparen är en riktig stureplansstekare och att tråden är en riktig pepp-tråd för alla andra stureplansstekare -eller är Foxxi ironisk?

Det är så jävla svårt nu för tiden att veta om folk är ironiska eller blådumma i skallen... speciellt när man använder så jävla tung ironi att man nästan tar den för att inte vara ironi. Men jag hoppas innerligt att det är ironi, även från er användare som kommer med störtsköna men dumma kommentarer.
Dubbel ironi gissar jag på.

Kan ni inte köra fylle race ner för berget på sånna hära orange stolpmadrasser?
Det hade varit sweet men jag tror inte dom vågar med sånna extrema saker.
Inte ens med lite ladd i snoken hade dom pallat.
Hela deras snack, atityd, betende är mer pinsamt en Bush 8 år i Irak.
Och vad dom saknar är Respekt kärlek och en bra uppfostran.
Hade dom fått lite stryk som barn, fått kämpa för saker och ting hade dom inte varit lika hatade som mensblood.
Jag har hällre Sverigedemokraterna häre uppe en Stures elit parasiter!!!!!!!

Senast ändrad:
Detta är ju superkul. Jag ser inget problem. om en stockholmsbrat är dryg gör man samma sak som om en bonde är dryg, man drar brädan i huvet på dem, gärna med lite stålkant. Är man grymmast i baren så ska man vara grymmast i backen också, annars är man tönt. Så kortfattat, var lika stor i baren som du är i backen.

Skulle Wester vaska 20 kristall så är det ingen som stör sig...

Avundsjukan är ett stort fenomen utanför Stureplan.
Eliten åker upp. Deal with it! Vi gör vad vi själva vill med våra pengar som flödar och aldrig tar slut.
Dags att sätta standarden för Åre 2011!!!

Senast ändrad:
fan vad nice! har precis plockat ut hela semesterkassan, gjort en brännhet baaaase/technolista så nu är man mer eller mindre klar för nyår.

TvonSunnWalde sa:
Eliten åker upp. Deal with it! Vi gör vad vi själva vill med våra pengar som flödar och aldrig tar slut.
Ni får göra precis vad ni vill med era pengar. Däremot kan ni glömma att ni kan göra vad och hur ni vill i/med Åre. Spendera era pengar hur ni vill. Absolut inte mig emot. Men kom inte och svina i vår by. Tänk på hur ni beter er då det trots allt finns folk som bor här året om. Har ni det i åtanken så blir allt så mycket roligare, både för er och för oss :)

Välkomna upp!

denisan sa:
TvonSunnWalde sa:
Ni får göra precis vad ni vill med era pengar. Däremot kan ni glömma att ni kan göra vad och hur ni vill i/med Åre. Spendera era pengar hur ni vill. Absolut inte mig emot. Men kom inte och svina i vår by. Tänk på hur ni beter er då det trots allt finns folk som bor här året om. Har ni det i åtanken så blir allt så mycket roligare, både för er och för oss :)

Välkomna upp!
Du har uppenbarligen inte varit på stureplans lite finare ställen. Här svinas det inte, då kommer man inte in. Alkohol ska sprutas, inte drickas. Vi ska dit och festa, ha kul och ha trevligt. Om det får er att bli arga/avundsjuka/bittra bryr vi oss inte ett smack om.

JohannAfWestermann sa:
denisan sa:
TvonSunnWalde sa:

Välkomna upp!
Du har uppenbarligen inte varit på stureplans lite finare ställen. Här svinas det inte, då kommer man inte in. Alkohol ska sprutas, inte drickas. Vi ska dit och festa, ha kul och ha trevligt. Om det får er att bli arga/avundsjuka/bittra bryr vi oss inte ett smack om.
Det är fint och skönt att se några som bär den stolta fanan vidare från gamla tiders vikingatåg till St Anton.
Klart att har man pengar ska man lägga det på något vettigt, tex Fernet eller Genever. Föredrar man bubblet är det ju visserligen lite talanglöst, men vafan krisar det så...

hockeyjanne sa:
Claaaes sa:
Rullator sa:
fan vad det ska vaskas dompa då
Den nya vintertrenden är att vaska liftkort. Wannabees kör endagskort. De riktiga bratsen vaskar naturligtvis säsongskort.
Det eller inget. För övrigt borde alla Stureplansäckel bli bannade från alla ställen där det finns risk att komma i kontakt med normalt folk.
Vad är normalt folk då?
Är det månne en finnig tonåring med fjunig mustasch från Ånn, som med en pris mellan skinkorna rattar sin EPA-traktor på väg till polarna i grannbyn 25 kilometer bort, samtidigt som han filtrerar det hembrända genom en limpa vörtbröd.?

Eller är det kanske en 20-åring från Östermalm med en snuskigt flottig backslick, puder i näsan, och tvångsbehov av att visa upp pappas pengar genom att spruta bubbel var man än visar sig?

Tjaaa, int fan vet jag. Men alla galna typer har ju sin lilla plats i samhället. Deal with it.

Senast ändrad:
Tro mig, jag är Stockholmare men jag har aktivt själv valt att inte gå till de ställena jag inte trivs på (bl.a. Stureplan). Både roligare för mig och för er.

Du verkar inte ha läst vad jag skrev. "Ni får göra precis vad ni vill med era pengar". Spelar inte mig någon roll. Det är ju bara bra att ni kommer då det gynnar Åre ekonomiskt. Det är ju trots allt en turistort.

Jag vet inte hur du definierar "svina", men vad jag menar är; att komma till en annan ort och förstöra och inte ta hänsyn till andra, utan bara mig själv. (Lägg märke till "hänsyn"! Kan ju inte begära att vi ska bry oss om varandra, men att ta hänsyn till andra är något som behövs för att ett samhälle ska fungera.)
Om vi nu säger krogen..så är det inte okej att ta sönder glas och annat, skrika, vara otrevlig mot personal och andra..bara för att jag har pengar. Säger absolut inte att "ni" beter er så, men enligt den här tråden så låter det som om ni ska komma och riva stället och inte bry er ett skit om vad som gäller.
Du verkar se "svina" som att spruta skumpa, vilket du uppenbarligen brukar göra, och då tycker du alltså själv att du är ett svin. Eller? Om du nu tycker det så borde du alltså kanske inte spruta skumpa?
För mig får du spruta så mycket du vill. Bara du torkar upp efter dig :)

Har iaf definierat min syn på "svina". Tycker du att det är för mycket begärt att v,i som människor, inte ska svina? Då kanske du borde ta en lektion i vett och etikett? Trodde "ni" var bra på sådant?

"Ni" är som sagt välkomna och jag antar att ni sköter er, precis som jag skulle sköta mig om jag kom till Stukarplan.

Vi ses i Åre!

Peace / Denise

STORPOTATEN sa:
hockeyjanne sa:
Claaaes sa:
Den nya vintertrenden är att vaska liftkort. Wannabees kör endagskort. De riktiga bratsen vaskar naturligtvis säsongskort.
Det eller inget. För övrigt borde alla Stureplansäckel bli bannade från alla ställen där det finns risk att komma i kontakt med normalt folk.
Vad är normalt folk då?
Är det månne en finnig tonåring med fjunig mustasch från Ånn, som med en pris mellan skinkorna rattar sin EPA-traktor på väg till polarna i grannbyn 25 kilometer bort, samtidigt som han filtrerar det hembrända genom en limpa vörtbröd.?

Eller är det kanske en 20-åring från Östermalm med en snuskigt flottig backslick, puder i näsan, och tvångsbehov av att visa upp pappas pengar genom att spruta bubbel var man än visar sig?

Tjaaa, int fan vet jag. Men alla galna typer har ju sin lilla plats i samhället. Deal with it.
Normalt fölk är väll typ allt förutom danskar, stureplanare å vargkramare...

Tillbaka
Topp