Sugen på Flow bindningar

magnil

Medlem
Sugen på Flow bindningar
Känner för att prova på Flowbindningar men osäker på vilken modell man skall ha. Är en medioker åkare som åker mest pist och lite offpist, ingen park.

Har hittat Flow Fuse AT 2014 för €169, är det ett vettigt val?

Sugen på Flow bindningar
Jag skulle inte rekommendera flow, snabbinsteget fungerar inte snabbare än vad det gör med en bra vanlig bindning. Körde på flow innan ( minns inte namnet på modellen men den kostade typ 220€)
Bytte förra vintern till Burtons malavita bindning och det var helt fantastiskt!

Nu är malavitan mer park men om du vill ha en hårdare bindning så kolla på till exempel cartel eller mission. Har kört två säsonger på Cartel EST och kommer fortsätta köra på den. Om du tvunget vill ha en instegsmodell så tycker jag personligen att Salomons modeller är bättre, vart 2-3 år sedan jag körde dem så jag vet inte om de fortfarande finns.

Sluttips: välj inte bindning bara för att den har snabbt insteg, för det är komforten som verkligen spelar roll!

Över och ut, Max

Sugen på Flow bindningar
Har Burton Mission idag och är nöjd med dem men när man åker mest i Sälen blir det mycket av och på... Flow verkar mycket smidiga då.

Hur gamla Flow hade du? Var det en modell som spände ner frontdelen samtidigt som man drog upp hälkappan?

Sugen på Flow bindningar
Finns ju lite varianter på Flow.
Kolla in märken som SP, GNU, K2 och Völkl.
Alla dessa har snabbbindningar.
Har själv SP brotherhood och gillar dom skarpt.

Sugen på Flow bindningar
Flow-bindningar är mycket bra. Jag har använt olika modeller över 10 år, och har aldrig haft några större problem.

Och ja, dom är mycket snabbare än vanliga bindningar.

Senast ändrad:
Sugen på Flow bindningar
Jag har ett par k2 bindningar med cinch system och jag tycker dom är bättre än flow, dom öppnar upp mer så man kommer in lättare och spänningen känns tightare!

Sugen på Flow bindningar
hade et par flow, de gick sönder snabbt, de var ibland snabba och ibland fastna bindningen så att det tog mycket längre tid än vanliga att ta på sig. skulle absolut inte rekommendera dem, de satt inte särskilt bra heller.:(
Kör på ett par burton nu, är hur nöjd som helst :D

Sugen på Flow bindningar
Ja det är ju det som är problemet med flow, speciellt om man inte har ett par flow skor, att dom inte sittee så bra, ibland kan det kännas som att man halkar ur bindning..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp