Summer X Games 2010

OlaMelin

Aktiv medlem
Summer X Games 2010
3487_500.jpg

Nu har det blivit dags för Summer X Games 2010 i Los Angeles. (X Games 16). I den här tråden kan vi snacka om åkarna, diskutera resultat och allt annat som har med årets tävling att göra. Har du några frågor om tävlingen eller sändningen så tveka inte att fråga.

Följ X Games här på Freeride genom att klicka på bilden nedan:

Freeride kommer att guida dig genom sommarens X Games på ett galant sätt men känner du att du vill geeka loss och släppa tyglarna helt så hittar du all tänkbar info om årets event på EXPN.COM

Summer X Games 2010
Om det är någon som har koll på hur man får Sopcast att funka på Mac så posta gärna en guide här. Håller just nu på att testa en lösning med CrossOver.

Summer X Games 2010
Jag hitta dehär iallafall, Har ingen mac så jag kan inte bekfräfta om det funkar eller inte.
Men de verkar som att de funkar iallafall!

You need a few different bits of software but I now have sopcast working perfectly on my macbook.

You will first need to download "Crossover"

Once installed, open the program and install internet explorer 6 (the programme automates this process for you)

Then go to the Microsoft website and download the .exe file for Media player 7.

Open crossover again and select "install unsupported application" - browser to the media player 7 .exe and install

Return to microsoft and download media player 9 and repeat the steps above.

Finally download sopcast .exe file from the sopcast site and install as above.

Sopcast can now be run from the applications folder!

Senast ändrad:
Summer X Games 2010
PontusOlsson sa:
Jag hitta dehär iallafall, Har ingen mac så jag kan inte bekfräfta om det funkar eller inte.
Men de verkar som att de funkar iallafall!
You need a few different bits....

Det är den jag har utgått ifrån. Har fått Sopcast att funka men inte lyckats få igång någon bild. Så jag antar att jag är vid steget att att uppdatera Windows Media Player. Ska tydligen också gå att köra genom VLC som jag försöker nu.

Återkommer med guide så fort det funkar!

Summer X Games 2010
TORSDAG:
Livestreamen funkar inte. För att se tävlingen:

1. Ladda ner TVU's software
2. Installera
3. Starta TVU-Player
4. Sök på ESPN i sökrutan till höger om "All Languages"
5. Välj "28007 ESPN"

Tillbaka
Topp