SUP-bräda

Paterios

Ny medlem
SUP-bräda
Tjena!

Jag är ute och reser nu och har blivit jekligt intresserad av SUP.

Är det någon som har en bräda + paddel till försäljning hemma i Sverige? Eller någon som har ett bra tips på vart man kan inhandla en beg. SUP-utrustning?
Vill helst inte lägga 10 - 15000kr på nya grejer.

/P

SUP-bräda
Köp dig en jävla pansarpråm till longboard och en paddel och dra ut och kör om du nu måste. Men SUP är ändå skitnördigt (på plattvatten) så köp en kajak istället så kommer du nånvart.

EDIT: Ursäkta mitt kanske något hätska inlägg - Vem är jag att skita över hela ditt nyfunna intresse... Förklarar mig med att jag aldrig förstått mig på de där som muppar runt på en bräda utanför karlbergs slott.

Senast ändrad:
SUP-bräda
Hehe det är väl lungt dude, om än lite onödigt skrivet.

Tänkte inte paddla omkring Karlbergs slott utan jag tänkte paddla runt i Lofoten i sommar. Sen kan jag tipsa om att det är väldigt roligt att ta vågor med en SUP eftersom du kan surfa hur små vågor som helst med den. Vilket gör den till en väldigt bra kompis på en platt dag!

SUP-bräda
Du får rulla in på surfsverige eller surfzone å kolla beg marknaden, men va rapp för SUP'arna går åt snabbt verkar de som.
(även om jag själv satsat på en 10' plus longboard)

SUP-bräda
Men som sagt, jag är inte så insatt, men hur stor skillnad kan det vara på en rejäl longboard och en sup förutom det löjliga priset på den sistnämnda?..

SUP-bräda
Bedlam - Tack! Tänkte fan inte ens så långt :)

FF - Skillnaden är att det inte alls är samma volym i en longboard som i en SUP. Jag vill stå på vattnet, inte i det.

SUP-bräda
Körde sup på landet långt innan de blev känt, tog ba en vindsurfing bräda o en kanot paddel? pris? gammal surfingbräda = 100 kr + en paddel för 50 kr! funka utmärkt!

Tillbaka
Topp