Surfa i Costa Rica, tips!

Carou

Ny medlem
Hej, jag och två tjejkompisar skall åka ned till CR i Februari. Vi är nybörjarsurfare och skall endast vara där i 2v. Har läst lite forum om boende och ställen att åka till. Funderar på att åka från Jaco till tamarindo om det rekommenderas. transport är taxi elle jeep då buss är tidskrävande vilket vi inte har så mkt). boende är s.k cabinas eller hotell då vandrarhem inte är mkt billigare. jätte tacksam för tips o råd inför resan!

//c:)

Jaco kan ni gott skippa, Tamarindo var bra nybörjarsurf, mindre exploaterat och galet bra fisk och skaldjur. Finns Pedros kvar (ett litet skjul vid stranden som på dagen anordnade fiskeresor och på kvällen serverade fisken) är det riktigt bra och prisvärd mat.

Kan tipsa om Samara. Inget utpräglat surfarställe men jag är också på nybörjar nivå och körde där. Avslappnat ställe och väldigt fin strand.

Jag surfade i santa Teresa i somras och tyckte det var fint! Är nybörjare. Finns många schysta ställen att bo på!

Kan också rekommendera Santa Teresa! Var där och surfade i vintras, väldigt trevligt och fint och det finns som sagt många bra ställen att bo på! Skulle absolut åka tillbaka dit.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp