Surfa i Filippinerna, siargao island

surfsiargao

Ny medlem
I fall någon går i tankarna på att pka till asien och surfa så vill jag bara slå ett stort slag för ett litet surfing paradis some heter Siargao island. Jag har varit på bali, surfat i australien och brasilien men det absolut bästa stället i form av juste vibe är utan konkurrens Siargao Island. Massor med breaks för alla sorters surf, kritvita stränder och superbilligt levene. Jag har öppnat en liten turist information här så om någon är sugen på lite mer info är det bara höra av sig.

www.siargaophilippines.com

ha de

Vilken årstid är bäst att åka och vilken nivå på surfaren bör det vara?

låter intressant! i vinter blir det chamonix. men är definitivt intresserad av mer surfresor!

Lyxigt med en svensk turistbyrå eller i alla fall en svensk direktkontakt i Fillipinerna.

Själv har jag endast besökt en annan ö Boracay som ligger där om kring, då flög jag till en större ö med flygplats för att sedan åka båt sista biten.
Hur är transportmöjligheterna till ön Siargao från huvudstaden Manilla?

Hur länge har du bott där?
Vad för olika typer av surfställen finns där?

Hoppas det går bra med verksamheten.

Senast ändrad:
Underbart att ignoransen ang Siargao fortfarande regerar:-)... blir fler vågor till den som förtjänar det.
Konstigt dock med tanke på Cloud Nine. Har ju t o m skrivits låtar om denna spot... Fast kanske syftade på drogen så;-)

Vad menar du med Turistinformation här? På nätet eller är du på plats?
Jag kollade faktiskt på ett objekt där för något år sedan men fick nej från andra hälften... Hmm...

Peace!

Va där för 2 år sedan försökte lära mig vågsurfa själva surfningen gick väl så där :D men åkte dit fel period då jag va där från dec-jan.
Men kan däremot säga att ön är verkligen kanon att bo o vara på!

Lite sent svar för I3ea men man tar flyg från siargao till cebu som när jag va där gick 2-3 ggr i veckan sedan är de ju bara ett flyg till manila

Cellen81 sa:
Va där för 2 år sedan försökte lära mig vågsurfa själva surfningen gick väl så där :D men åkte dit fel period då jag va där från dec-jan.
Men kan däremot säga att ön är verkligen kanon att bo o vara på!

Lite sent svar för I3ea men man tar flyg från siargao till cebu som när jag va där gick 2-3 ggr i veckan sedan är de ju bara ett flyg till manila
vad var det som gjorde att det var fel tidsperiod du var där?

Tillbaka
Topp