Surfa i september?

annerd

Ny medlem
Surfa i september?
Hej hej

Någon som vet var det finns bra vågsurfing i mitten av september? Helst med hyfsade nybörjarvågor. Och nånstans där man kan hyra bräda.
I Europa någonstans. Funkar t.ex. Tarifa el Biarritz på hösten?
Jag är ny på det här med surfing, så alla tips välkomnas!

Surfa i september?
Nybörjarvågor kan du få nere i apelviken, Varberg.
E det ordentliga vindar kan det faktiskt bli rejäla vågor där...iallafall för nybörjare

Surfa i september?
Josslo sa:
Nybörjarvågor kan du få nere i apelviken, Varberg.
E det ordentliga vindar kan det faktiskt bli rejäla vågor där...iallafall för nybörjare
Det är säkert september i sverige man får "surfminnen" med fint väder och allt? Som nybörjare är man nog inte så "innött" i sporten att man kan surfa till vilket pris som helst. Jag hade iallfall tyckt det var lite småkyligt ;)

Surfa i september?
^^ men september e ju inte höst direkt..brukar ju oftast vara högsommar in en bit i september. iallafall så har havet inte hunnit bli kallt än...sedan så finns det ju idag våtdräkter som man kan ha mitt i vintern ändå

Surfa i september?
Tjena, ett tips är att titta på wannasurf.com och kolla runt på europa.
Själv ska jag ner till Biarritz i september/oktober och lära mig surfa, då bästa säsong för surf i biarritz är under sept/okt och maj/juni (inte säker på sista) enligt wannasurf.com

/Jonek

Surfa i september?
Kolla runt på orter på Windguru.cz 7 dygnsprognos där finns våghöjd och tid mellan vågor. Englands sydkust är bra och varmt vatter mot väst, likaså irland Bongle bay, Mallis har ett par bra spots och givetvis kanarieöarna.

Surfa i september?
jag var i Biarritz under hela september förra året, funkade finfint de, sjysta vågor och vädret var helt okej det med, svängde väldigt dock, ena dan vare sommarvärme å sol och nästa dag vare storm.. men över lag så är Biarritz ett skyst surfställe.. bara till å köpa sig en tunn våtdräkt så äre bara ut å surfa sen:)

glid in på http://www.hallabaloo.se/, där kan du läsa lite om bla Biarritz å så finns d mkt sjysta länkar med.. lycka till!

Surfa i september?
anglet i biaritzz plage des cavalliers bredvid piren finns riktigt bra nybörjar vågor när det är ebb- från juni-okt.. brädor kan du typ hyra överallt..

Surfa i september?
Åk till Hossegor i september. Om jag inte minns helt fel så har dom en wc tävling där då, fullt ös på kvällarna. Var där nere i juni, riktigt otur med fem dagar utan surf, men kalaset kunde man inte klaga på...

Surfa i september?
Ett riktigt lungt och häärligt ställe är Unstad- Lofoten i Norge... har varit där en del. var senast där förra veckan. Lite blåsigt och regnigt men bra ändå... kan gå allt frn tuber till bra nybörjar vgor :D.. Topp ställe!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp