Surfa..

Surfa..
Det finns nog många bra ställen, men jag skulle tipsa dig om Corralejo på Fuerteventura. Jättecharmigt ställe som består mestadels av surfare...

Surfa..
Har just kommit hem från Gran Canaria, vilket jag tyckte var helt suveränt. Har inte surfat tidigare, men det
var grymt kul!

Bäst vågor var det i Las Canteras, som ligger vid Las Palmas. Nackdelen är att norra delen av ön ofta har lite
halvkass väder (helt ok att surfa i, men kanske inget för solbadaren). En stor strand med bra vågor och en
hel del andra surfare att lära av.

Jag hyrde bräda och våtdräkt fem dar för 80 euro, det går troligtvis att hitta billigare. Går även att få brädan
levererad direkt till hotellet. Skulle dock rekommendera att hyra bil också för att få tillgång till alla stränder
på ön, södra sidan har ju som sagt lite trevligare väder.

Har tänkt fortsätta surfa i Sverige, någon som vet några bra ställen i Stockholmsområdet?

Surfa..
Jag var ner till min brorsa som studerade i San Sebastian i Spanien, vi for en dag till Biaritz och det var ca 5-10 mil dit så det var helt okej.
Mycket bra surfing i Biaritz, men det funkar även mycket bra i San Sebastian.
Men mitt tips vore att antingen åka till Biaritz eller att du åker nära gränsen mellan spanien å frankrike (tex San Sebastian).

Surfa..
i senaste nummret av Åka skidor hittar du ett repotage om Biarritz. verkar grymt! och man blir heltklart sugen på att börja surfa!

fast Torö är ju närmre.. :)

Surfa..
För er som tänkt lära er surfa, ni bör lägga pengar på en resa till "surfländerna", med detta menas Hawaii, Australien, USA osv. Här lär ni er absolut bäst. Var i LA och skulle lära mig. 50$ för en tre dagars kurs med utrustning på köpet. Lärde mig grymt mycket. Låter detta dyrt, vilket det faktiskt är om man inte bor gratis, en flygstol är överkomlig, men hotell? Buh. Åk till den skånska orten Mölle under sen sommarn, hösten med bräda och torrdräkt. Sjukt bra vågor för att vara Sverige. Ha det

Surfa..
Jag drar ner till Portugal nästa vecka för en 12-dagars semester.. Funderar på att lära mig surfa där nere.. Har fått lite tips om Ericeira norr om Lissabon.. Ska tydligen vara riktigt bra. Nån som varit där?

(Sorry för den minmala trådkapning)

Surfa..
Jag kan rekommendera Portugal. Atlantkusten har fin surfing. Portugal är även hyggligt billigt att vistas i. Var i Frankrike förra sommaren. Norr om Biaritz ligger en ort som heter Lacanau som är väldigt trevlig. Härligt ställe med bra surfing. UCPA har center där.

Surfa..
Drar till Peniche i Portugal den 18:e Aug, atlantkusten vid Lissabon. Har ej varit där tidigare men verkar schysst, någon annan som varit där?

Surfa..
The-Dick,

Jag kom just därifrån. Visserligen är jag värsta surf-n00ben, men Peniche var grymt.
Sista vågorna jag lämnade bakom mig var 1-2 meter. Surf 58 har bra priser på boende, 16 Euro natten. De ligger en bit utanför Peniche, typ 2 minuter med bil, följ bara stranden norrut från Peniche så kommer du dit.

Fråga gärna mer så ska jag försöka svara.

Surfa..
Betänk att Biarritz har blivit apdyrt - leta på ställen som Anglet och framförallt Hossegor om du ämnar dra dit. Sen är språket onekligen ett problem om inte franskan sitter hyfsat..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp