Surfing Argentina - Uruguay - Brasilien

• Trådstartare Trådstartare Cee
  • Start datum Start datum
Har tyvärr ganska daligt med info, men bidrar med det jag har:

- Argentina: billigt, billigt, billigt. Kallt vatten och inte sa jättefina stränder, vet inget om vagor. Argentinarna aker gärna till Uruguay eller Brasilien för strandliv. Farligt i större städer.

- Uruguay: ganska fattigt, men alllt fungerar som det ska. Lag brottslighet, lägst i Sydamerika. Dyrare än i Argentina, men ända billigt. Stränderna är milsvida och det finns knappt en själ pa dem. Som förr: vagor vet jag inget om.

MVH
Daniel

Uruguay
Vågorna är inte enorma, men från Punta del Este och österut hittar du några fina ställen. I Punta del Este och Barra del Este är det många som surfar, men det är dyrt eftersom det är typ Sydamerikas Monaco. Längre österut finns några fina ställen som är lite enklare i standard. Bäst är Cabo Polonio, en udde som är skild från civilisationen av åtta kilometer enorma sanddynor. Man kan ta en terräng lastbil dit, som en buss typ, eller så kan man gå. Väl där är stämningen skön och surfingen bra (enligt mina kompisar som surfar, jag ger inga garantier). Jag vet att stället har blivit mer exploaterat på sistone, när jag var där sist för några år sen var det helt fantastisk.

Tillbaka
Topp