surfing frankrike i sommar

helllen

Ny medlem
hej! jag o min väninna Sara vill åka o surfa i sommar i frankrike.har hört mkt bra om hossegor & biarritz.vi skull behöva tips på billigt boende camping/hyrning av privat lägenhet/hostel?hyrning av brädor för bra pris. m m
nån som var där udner Roxy Jam som kan säga hur pass skoj det är lr om det blir hopplöst mkt folk när man ska surfa?
tack så jätte mkt för svar och hjälp.och hör av er om det e fler som vill hänga med!
mvh / hellen

Senast ändrad:
hellu.. jag och några polare va nere i biarritz och surfa i slutet på september. Sjukt bra surf fast vi bodde och surfa i anglet som ligger precis vid biarritz, ganska mkt folk i vattnet men endå bra, jag tror det är sjuk crowd under sommar månaderna. Boende fixade vi igenom www.interhome.se inte det billigaste alternativet men man bodde grymt bra och brädor hyrde vi hos en skön snubbe på uncle zaz surf shop som ligger vid alla spots.

Jag och en kompis från växjö är inne på samma sak. Fast vi har aldrig surfat innan men håller på att samla stålar för en rejäl sommar och har Tricoloren i siktet. Tarifa i södra spanien ska vara ett riktigt surfa mecka också, skitsugen på att testa det med

någon som har varit nere runt roxy jam festivalen?kan tänka mig at det är galet mkt folk då,men det verka som en ritkigt shysst upplevelse..
är det nån som vill hägna i gäng så är det bara att höra av sig förrästen!!
desto fler desto roligare.

É de en vecka elle två som gäller så kolla med Franska UCPA, paket lösningar med utrustning och lärare.

Om ni inte är helt fasta på att dra till frankrike så kan jag rekommendera ericeira i portugal, ca 45 minuter från lissabon. Vi var där med lapoint surfcamp i september förra året, var grymt nice:) www.lapointsurfcamp.com

Hej Hellen
jag bor hâr nere i Hossegor aret runt och har varit pa Roxy Jam flera ganger. RoxyJam ar en rolig tavling, men det är MASSOR av folk i vattnet i Biarritz. Tips: hyr en bil, sa att ni kan aka lite längre bort fran Biarritz för att surfa fina vagor utan massor av folk:-D

Ps. om du kommer förbi hossegor, tveka inte att komma förbi och säg hej:-D
Fraga bara efter swedish Lena och Koala surfcamp, de flesta vet vart jag bor, hiihiii

Hej,

försök att undvika augusti, då är det galet mycket folk. Både Hossegor och Biarritz är annars bra val. Du hittar massor av tips om boende, resa dit och surf på svenska surfsajten www.hallabaloo.se

Finns flera svenska arrangörer av camps i Biarritz. Kolla in www.friendsofaloha.se som har riktigt bra paketpriser på boende med tillång till egen surfbräda och våtdräkt under vistelsen.

/Jeppa

Hej "swedish lena" eller alla ni som kanner att ni har nagot bra tips har! Jag och min kompis ar just nu i Biarritz och pluggar franska men funderar pa att aka over till hossegor en svang. Jag har lite svart att hitta bra och relativt billiga hostels; tankte att du som bor dar har koll pa nat bra? Kramar sandra

Tillbaka
Topp