Surfkompis sökes för juli månad

Hej,

Är ledig mellan den första juli till den 20 augusti och vill under denna tid resa iväg och vind och vågsurfa i några veckor. Lite klättring vore oxå toppen. Då mina vänner inte är speciellt intresserade av denna typ av resa söker jag nu någon härifrån som vill hänga på.

Sökes: kvinna eller man mellan 23-35 år, intresserad av någon form av surf, nivå kvittar (jag är nybörjare till medelsurfare)

Jag reser gärna runt lite mellan olika surfspot men resan får inte bli alltför dyr.

Hör av er om detta låter bra!

Nu kommer den stora frågan...kan du segla?

Jag har køpt en liten Havsfidra i Portugal som jag ska ut och långsegla med i vinter. Først måste jag dock læra mig segla :) Eller rættare sagt, hitta någon som kan læra mig i sommar.

Ær i Oslo och jobbar nu, men kommer spendera juli och augusti i Portugal. Segling, surf, och klættring. Ær total nybørjare nær det gæller surfen, men har stora ambitioner.

hej va kul
men jag måste tyvärr göra dig besviken angående seglingen.. har aldrig satt en fot på en segelbåt.. jo frästen på en båtmässa :)

är du ändå intresserad av att surfa ihop?

kan du inte berätta lite mer om dig själv?

Natalie_af_Norrland sa:
hej va kul
men jag måste tyvärr göra dig besviken angående seglingen.. har aldrig satt en fot på en segelbåt.. jo frästen på en båtmässa :)

är du ändå intresserad av att surfa ihop?

kan du inte berätta lite mer om dig själv?
Jobbade med honom förra hösten och han är skyst! Riktig skön kille som har bra ambitioner i livet (ha skoj).

Hmm, jag har gjort två sæsonger i Chamonix. Antalet toppturer øverstiger antalet kvællar på krogen.
Jag har bott i husbil i Cham, 4 månader i tælt i Oslo, i en liten skrubb på jobbet, och har nu Havsfidran på 20fot som mitt hem.
Bara jag lær mig segla så ær tanken att dra ut på långtur på obestæmd tid. Jobba tre månader per år i Oslo och segla resten. Ta upp studierna igen och studera på distans medan jag seglar. Segla, åka skidor, surfa, klættra, cykla enhjuling, paddla kajak, m.m, på dom vackraste stællena i værlden jag hittar.

Du då?

Jag har ju ingen som jag ska surfa med hittills, så sællskap kan nog bli skoj!
Vet inte hur andelen segling/surf kommer bli ænnu, iom att jag inte har letat upp någon som kan komma och læra mig. Borde ta tag i det nu så småningom...

Båten ligger i Nazaré just nu, men tanken ær att segla ner henne till Peniche och ha basen dær.

va mycket roligt du har gjort
själv är jag nog lite tristare, har varit iväg på två längre utlandsresor men då har fokus varit på studier. Har sedan läst hemma i fem år och under denna tid ägnat mig åt skidåkning (längd och utförs), lite kajakpaddling, klättring och sporadiskt surfande.

vi kanske skulle snacka vidare på msn?
adda mig om du vill:
natalie_ehrstrom@hotmail.com

kom på en sak.. eftersom vi båda klättrar kanske man skulle kunna mixa klättring och surfande? det är nog både roligare och skonsamt för kroppen (inte bra att surfa non-stop i 5 veckor :))

Tillbaka
Topp