Suspect eller Afterbang?

Cheesy

Ny medlem
Suspect eller Afterbang?
Okej, så här är det..
Nu måste jag ha ett par nya skidor och jag kan inte besluta vilken av dessa två som jag borde köpa.
Det står mellan Salomon Suspect 11/12 eller Line Afterbang 11/12.

Angående min åkstil så är jag relativt duktig och jag åker istortsett bara i parken, det blir mycket mer rails än hopp och jag undrar i princip vilka skidor som dels tar stryk bäst/ har mest pop/ lättast och mest stabila. Alltså vilket par som funkar bäst på rails helt enkelt!
Tack på förhand! :)

Suspect eller Afterbang?
Har hört bra saker om den, aldrig testat nån av de där två skidorna men har hört mest positiva saker om afterbangen både här på forumet och i affär. :)

Suspect eller Afterbang?
Precis, Afterbang! Jag hörde att det var en skida klarar att ta mycke stryk.

Suspect eller Afterbang?
Uppskattar era svar! :D
Men skulle gärna vilja att någon som faktiskt har testat någon (eller båda skidorna helst) ger mig deras åsikter ! :)

Suspect eller Afterbang?
Jag har testat både de här skidorna. Suspect är riktigt jädrans suspekta (precis som namnet antyder), inte alls sköna och rätt styva (som min snorre).
Afterbang är som en riktigt dålig baksmälla: trasiga, dålig fart och inte ens det minsta lilla livslust.
Hade jag varit du, så hade jag köpt en Burton-snowboard och börjat leva livet. HEJDÅ!

Suspect eller Afterbang?
s-sheeplife sa:
Jag har testat både de här skidorna. Suspect är riktigt jädrans suspekta (precis som namnet antyder), inte alls sköna och rätt styva (som min snorre).
Afterbang är som en riktigt dålig baksmälla: trasiga, dålig fart och inte ens det minsta lilla livslust.
Hade jag varit du, så hade jag köpt en Burton-snowboard och börjat leva livet. HEJDÅ!
+1

Suspect eller Afterbang?
Afterbang: Jibs, butters och lek men funkar väl för större hopp. Lossnar lätt vid nose och tail.

Suspect: Väldigt allround men ganska tråkiga och styva. Stålkantens fäste blir trött väldigt efter en kort tid!

Snödjup

Tillbaka
Topp