Suspect eller Extrem villain - hjälp

Hampus_H

Medlem
Har kollat i skiddatabasen och fick fram 2 par skidor som jag var intresserad av,
Salomon Suspect eller
Extrem Villain..
Jag vill ha ett par skidor som man kan snurra snabbt med.
Extrem villain väger ju ca 6hg mindre, men han det mycket att göra med hur fort det går att snurra?
Många värkar tycka att extrem villain är bra men salomon skidorna är ju också väldigt populära.
Kör mycket små jibbs.
Kvallién ska också vara bra.

- Nuvarande skidor: Åker nu på ett par Völkl Bridge Jr, dom går inte alls bra att åka sw med. Och dom är alldeles för korta.. 138,
- Vikt: 44 kg
- Längd: ca 156
- Åkstil: 90 % park
- Erfarenhet: Har åkt 3 år fasst började utväcklas mer förra året. Men i år blir det mycket skidor. / Hampe

Senast ändrad:
Extrem villain har jag provat, den e sjukt skön men för mjuk för mig, sen väger jag ca 35 kilo mer än dig med så. Jag tror dom är bra för dig. Dom är lätta, roliga att leka med(bra för dina småjibbs ;), bra switch osv. Sen är ju salomon bra antagligen också men stöd extrem ;) plus att dom e billiga och snygga

Senast ändrad:
med tanke på din längd och vikt tror jag att ett par villains borde funka bra både för dig och för din plånbok! :)

jag har själv åkt på sånna i vinter och är riktigt nöjd, man kan leka runt, snurra på nose och tail. hoppa stora hopp, köra mycke rails och allt sånt
de är en väldigt "kvick" skida om man säger så, den är en fulländad parkskida för den inte fullvuxna jibbern.

sen är den byggt så att du kan montera den bakofram om du vill.. den har alltså ingen nose, den är helt likadan på båda sidor, dom flesta är ju smalast bak, men extrem är lika bred bak som fram, vilket underlättar som fasen vid baklängesåkning!

grym skida, jag röstar på dom :)

tjaa.. de står mellan jeppenators skidor eller sammy carlsons..extrem föörfaan ! (;

hittade en grej till
du ville ha en skida för snabba snurrar.. här är vad extrem säger om sin skida

Leverantörsbeskrivning:
Äkta twin-tip för parkåkning. Låg vikt för snabba snurrar och snärtigt flex för bra pop.
Pris: 2899 Kr

låter ju kanske inte helt fel?

jeppenator sa:
hittade en grej till

Leverantörsbeskrivning:
Äkta twin-tip för parkåkning. Låg vikt för snabba snurrar och snärtigt flex för bra pop.

Vilka är du sponsrad av och vilka gör du reklam för?;P

Inte åkt på någon av dom men folk säger ju att extrem är bra så tror jag lägger min röst på den.

Perkal sa:
jeppenator sa:
hittade en grej till

Leverantörsbeskrivning:

Vilka är du sponsrad av och vilka gör du reklam för?;P

Inte åkt på någon av dom men folk säger ju att extrem är bra så tror jag lägger min röst på den.
mycket sant att jag åker för extrem, står för deras produkter och vill gärna förmedla mina egna upplevelser på deras skidor till andra, ska jag inte rekomendera något jag själv gillar och är grymt nöjd med menar du?

det där som jag klistrade in var bara för att visa att de är ungefär vad han söker..
alltså inte reklam, utan ett tips från mig på något jag rekomenderar andra att använda :)

simple as that!

haha att anklaga jeppenator för att ha brutit mot freerides regler är ju som att gå in på stadium och försöka använda ett presentkort från intersport :S

suspecten är en skida jag själv har funderat ganska mycket på, tycker den passar min åkstil ganska bra. har dock inte provat extrem. Om jag inte är helt ute å cyklar, så har jag för mig att suspecten är "nya" SPK:n? och då skulle jag försöka få en chans att provåka dom båda skidorna, så ser du vilken du tycker mest om :)

Peace.

Okej, men extrem är billigare och lättare,, så det blir nog extrem villain med salomon sth 12 bindning :)
Tackar för hjälpen, :)

hampusH sa:
Annars finns det ju Salomon The Dumont :)
Någon som har testat dom ?
Skillnaden på Dumont o Suspect är väl att the dumont är stabilare i hopp över typ 30 meter, samtidigt som Suspect är mjukare för småjibbs o sånna kula grejjer.
Så om du inte är sugen på joss-floatern i sitt orginal skulle ja nog rekomendera Suspect!

Lånar tråden lite.

Vilka jibbskidor tycker ni att jag ska köpa? Är en riktigt bra skidåkare men har inte jibbat särskilt mycket. Nu känner jag att jag vill ta ett steg till med min skidåkning och vill lära mig jibba. Är Extreme Villain ett par bra skidor för mig? Vad ska man ha för bindningar och pjäxor till dem?

Längd: 177 cm
Vikt: 75-80 kg

Antonee sa:
Lånar tråden lite.

Vilka jibbskidor tycker ni att jag ska köpa? Är en riktigt bra skidåkare men har inte jibbat särskilt mycket. Nu känner jag att jag vill ta ett steg till med min skidåkning och vill lära mig jibba. Är Extreme Villain ett par bra skidor för mig? Vad ska man ha för bindningar och pjäxor till dem?

naa tror du väger för mkt för dom, alltså dom är galet mjuka, kolla på make it happen filmen från östersund, pizzaaugust , så säger jeppe rideaway, jag vände om och fick typ 0.01 % bakåtvikt och skidorna böjdes ;) fast dom e tuktade och lär man sig landa perfekt så. men jag väger typ som du,

Pizzaaugust sa:
Antonee sa:
Lånar tråden lite.

naa tror du väger för mkt för dom, alltså dom är galet mjuka, kolla på make it happen filmen från östersund, pizzaaugust , så säger jeppe rideaway, jag vände om och fick typ 0.01 % bakåtvikt och skidorna böjdes ;) fast dom e tuktade och lär man sig landa perfekt så. men jag väger typ som du,
sen kan man ju ha i baktanke att ajg åkt en halv säsong på dom skidorna så dom är rejält sönderkörda, jag åker mycket och ganska hårt, så skidorna slits ju, allt beror ju på vad man har för åkstil! haha

och som nybörjarskida tror jag faktiskt den är riktigt bra med tanke på att den är både billig och inte väger så mycket.

jeppenator sa:
Pizzaaugust sa:
Antonee sa:
Lånar tråden lite.

sen kan man ju ha i baktanke att ajg åkt en halv säsong på dom skidorna så dom är rejält sönderkörda, jag åker mycket och ganska hårt, så skidorna slits ju, allt beror ju på vad man har för åkstil! haha

och som nybörjarskida tror jag faktiskt den är riktigt bra med tanke på att den är både billig och inte väger så mycket.
tyvärr jesper, jag erkänner att den är sjukt stabil i luften och i fart trots att den är mjuk, men när man landar är det kört, Som nybörjare med, rolig att leka med och snygg, härlig.

Och inte så bra reklam att säga att dom blir sönderkörda efter en halv säsong :P

Senast ändrad:
Okej ni tror att Villain är för mjuka, kan ni rekomendera några andra skidor som kan vara bra för mig men inte är allt för dyra?

LÅnar tråden lite!
Många säger ju att extrem villain är för mjuka osv. Men jag som väger bara typ 43 kg med min utrustning på är den väll inte för mjuk för?
Och sen så vill jag ha en lätt och billig skida. Har hört att extrem villain är lätta och dom kostar väll bara ungefärt 3000. Btw nån som vet om man kan beställa extrem villain med bindnig från deras hemsida?
Sen eftersom jag är ganska kort (152 cm) och vill ha en lätt skida kan jag väll köpa en junior skida? jag syftar på armada coda junior i 150 cm, Även den går på runt 3 lök

hahha jag lånar tråden lite med;D
Det verkar som att bindning inte följer med till skidorna vad jag har läst, stämmer det? och sen om den inte följer med, vad tycker ni jag ska skaffa för bindning? jag väger ca. 55 kg och funderar till nästa säsong, jag kommer nog max väga 60 kg nästa år om jag chansar;) Jag vill ha lätta bindningar, för jag gillar när allt är så lätt som möjligt

Tillbaka
Topp