Suspect vs. Dumont

Ugge

Ny medlem
Suspect vs. Dumont
Jag skulle gärna vilja veta skillnaden på salomon suspect och dumont? Då dom har samma mått,radie och vikt?

Suspect vs. Dumont
vad jag sett så är det som skiljer att dumont har lite mer "edge armor" än suspect. Dumont ska även vara lite styvare i tailen för att kunna ösa på i pipen med.

Suspect vs. Dumont
mattiasSt nämnde dom olikheterna jag visste om, men skulle gärna vilja veta fler om det finns några, funderar själv på just dessa skidor =)

Suspect vs. Dumont
Jo suspecten är nog roligare som parkskida, Nog för att dumonten också funkar oerhört bra , men suspecten är smalare och har bättre pop och är lite mjukare. Blir nog fladdrig i lite högre farter men Dumonten är ju också oerhört bra. Hårdare i taiilen och som mattiasSt sa så har den 2 lager edge armor när suspecten bara har ett. Men båda är bra skidor.

Men suspecten är nog roligare för typ butter och diverse små jibbs

Suspect vs. Dumont
Dumont skidan har väl också nån konstruktion under bindning som gör den bättre till rails ^^ kolla på filmerna till skidorna på Salomons hemsida. :D

Suspect vs. Dumont
skillnaden mellan dumont och suspect är att dumont har ett extra lager. Så för alla som inte väger så jätte mkt borde ha suspect. själv har jag suspect

Suspect vs. Dumont
dumont skidorna har flera ''trådar'' som håller ihop stålkanterna. Så dom itne går av.
Var på alpingaraget idag och han rekomderade suspect till mig. Som har roligt och leker mycket.

Suspect vs. Dumont
Om jag fick välja så hade jag tagit dumont skidorna. Dumont skidorna är somsakt styvare i tailen för att åka i pipe. Men somsagt det är ju en smak sak va man tycker. Kör på atomic iställe, dom är skööööna

pez

Suspect vs. Dumont
PhilipAndersson sa:
Om jag fick välja så hade jag tagit dumont skidorna. Dumont skidorna är somsakt styvare i tailen för att åka i pipe. Men somsagt det är ju en smak sak va man tycker. Kör på atomic iställe, dom är skööööna

pez
Så du skulle alltså betala 1000kr extra för att få skidan 20% styvare i tailen? Ja lovar du känner inte nån skillnad på de skidorna.. Pappa betalar eller? (Y) not.

Suspect vs. Dumont
mistersedin sa:
dumont skidorna har flera ''trådar'' som håller ihop stålkanterna. Så dom itne går av.
Var på alpingaraget idag och han rekomderade suspect till mig. Som har roligt och leker mycket.
prata med leverantören för salomon igår och det enda som skiljer sig är namn å färg. suspect har trådar de med. slutsnackat alla., det skiljer sig inget

Suspect vs. Dumont
jagheterfrej sa:
mistersedin sa:
prata med leverantören för salomon igår och det enda som skiljer sig är namn å färg. suspect har trådar de med. slutsnackat alla., det skiljer sig inget
Suspect har inte lika många trådar.

Tillbaka
Topp